FANDOM

"Błysnęło oślepiające zielone światło, świsnęło, jakby coś niewidzialnego przemknęło przez powietrze — i nagle pająk przetoczył się na grzbiet i znieruchomiał. Nie zmienił się, prócz tego, że z całą pewnością był już martwy"
—Opis zaklęcia uśmiercającego

Zaklęcie uśmiercające (Avada Kedavra) jest instrumentem Czarnej Magii, i jednym z trzech Zaklęć Niewybaczalnych. Jest to jedno z najpotężniejszych i najbardziej złowieszczych zaklęć, znanym czarodziejom. Po pomyślnym rzuceniu zaklęcia na żywego człowieka lub stworzenie, zaklęcie powoduje natychmiastową i bezbolesną śmierć, nie pozostawiając żadnych śladów na ciele ofiary.

Jedynym znanym przeciwzaklęciem jest ofiarna ochrona, która wykorzystuje moc miłości. Jednakże, można uniknąć zielonej błyskawicy, blokując je z bariery fizycznej, albo przez użycie Priori Incantatem. Zaklęcie uśmiercające jest 'nieblokowalnym' zaklęciem, a tym samym nie ma zaklęć tarczy, które mogłyby ochronić życie przed dobrze wyczarowanym zaklęciem. Eksplozja lub zielony pożar mogą spowodować, że zaklęcie trafi w coś innego, niż żywy cel.

Niezbyt miłe, i niezbyt przyjemne. I nie ma na to żadnego przeciwzaklęcia. Nie ma żadnej blokady. To złowrogie, śmiertelne zaklęcie nie pozostawia żadnego śladu na swoich ofiarach. Po prostu ofiary widzą zielony błysk i słyszą świst godzącej w nich śmierci, zanim życie uleci z ich ciał. Avada Kedavra jest zaklęciem, które wymaga potężnej mocy magicznej. Wszyscy uczniowie mogliby wycelować w nauczyciela różdżki i wypowiedzieć te słowa, a nauczyciel by wątpiał, że dostałby choćby krwotoku z nosa. Użycie go wobec drugiego człowieka karane jest dożywotnim więzieniem w Azkabanie.

Nielegalne zaklęcia czarnoksięskie uczniowie Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie poznają dopiero w szóstej klasie na zajęciach z Obrony przed Czarną Magią, w tym też Zaklęcia Niewybaczalne. Uczniowie Durmstrangu są uczeni tego zaklęcia, tak jak opanowania niemal do perfekcji niemal każdego aspektu Czarnej magii. To zaklęcie zostało także opisane w podręczniku do Obrony przed czarną magią dla uczniów szóstego roku nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, Konfrontacja z bezimiennymi, który służy uczniom do poziomu owutemów, którego wymagał na lekcji Severus Snape, dawny nauczyciel Obrony przed Czarną Magią, i zmarły dyrektor Hogwartu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki