FANDOM

Zła Czarownica (ang. The Evil Enchantress, ur. 12 wiek, zm. 12 lub 13 wiek) była Czarodziejką o wielkiej mocy, późno ją zyskała, ale szybko się nauczyła ją wykorzystywać. Pochodziła z bogatej rodziny, i żyła na zamku w średniowiecznym Królestwie Belgii, gdzie chciała przejąć władzę jako królowa po poczęciu dziedzica z Księciem, i pozbawieniu życia jej ukochanemu. Mimo swoich sadystycznych zachowań, ona pokazuje wyraz zażenowania, i dostrzega błędy z jej życia, ale już jest za późno na to, aby odzyskać uśpioną magię. Pokazała również wielką chęć poznania Paige, jej obecnego życia w przyszłym wcieleniu, choć nie zawahała się przed zrobieniem jej krzywdy, ale wiedziała, że krzywdząc Paige krzywdzi samą siebie, dlatego postanowiła tylko trzymać ją na dystans od przeszłości. Była najpotężniejszą czarownicą swego czasu, a także jedną z najpotężniejszych złych czarownic w historii. Ostatecznie jej Czarna magia i mroczne czary zostały uśpione, więc nie mogła już z nich więcej korzystać, przynajmniej do chwili swojej śmierci i odrodzenia jako dobra czarownica. Została uwięziona i zawsze karana za swoje zbrodnie przeciwko monarchii, w starciu o tron i poczęcie dziedzica.

Zła Czarodziejka odkrywa, że jej wielka moc została odebrana za pomocą eliksiru i jej przyszłego wcielenia

W 13 wieku ze względu na nieznane okoliczności umarła, po latach więzienia i ponoszenia kary za to, co zrobiła. Jej dusza odrodziła się osiemset lat po jej śmierci w 1977 roku jako Paige Matthews, która ewoluowała w dobrą czarownicę i najmłodszą ze wszystkich czterech Czarodziejek, których nadejście było przepowiadane, a jej moc zawsze była najsłabsza, niemal bez wartości. W pewnym momencie setki lat po jej śmierci potomek Melindy Warren dodał do rodzinnej Księgi Cieni linii Warren kartę o Czarodziejce, dodając również zaklęcie, jakiego użyła na Księciu. Moc telekinezy Czarodziejki wyjaśnia dlaczego Paige, jej obecne życie w przyszłym wcieleniu, posiada umiejętność telekinezy orbitalnej, jaką posiadają tylko Białe Promienie i mieszańcy Duchów Światłości. Ona była w stanie zrozumieć współczesny język angielski trzech ludzi, których napotkała; jej dwie siostry w przyszłym wcieleniu, Phoebe i Piper, a także Boba Covana, który był szefem Paige, kiedy została tam zatrudniona.