FANDOM

Telekineza (ang. Telekinesis), inaczej zwana także jako Lewitacja, jest umiejętnością poruszania się obiektów i osób siłą umysłu, często w sposób niewidoczny gołym okiem. Moc jest kierowana za pomocą siły umysłu, ale jest wyzwalana za pomocą gestów dłoni, albo oczu. Dzięki tej mocy, użytkownik może lewitować różne obiekty, przytrzymać obiekt w miejscu, wyciągnąć obiekt w stronę użytkownika, zatrzymywać z dala od użytkownika, lub zmieniać kierunek obiektu. Ta zdolność jest rozwinięciem mocy Geokinezy, umiejętności kontrolowania żywiołu ziemi, a także piasku, minerałów i skał, która z kolei jest ewoluowanym darem Substancjokinezy, czyli umiejętności utwardzania wody do substancji podobnej do szkła, czy kryształu. Tylko prawdziwe czarownice, a także syreny i trytoni są w stanie dysponować taką mocą. Jest jedną z najbardziej pożytecznych czarodziejskich umiejętności w Świecie Magii i Czarów. Telekineza może ewoluować w kolejny poziom czarodziejskiej władzy, jaką jest Zaawansowana telekineza, niezwykle potężna i nadludzko silna destrukcyjna, i zabijająca umiejętność, zdolna doprowadzić do śmierci, a nawet unicestwienia.