FANDOM

Podpis Taranee

"Nie ma mowy, nie ma mowy, nie ma mowy, nie ma mowy, nie ma mowy...Dobra, dobra, dobra, dobra, dobra, dobra, daj mi go!" Taranee do Will na temat zajęcia się Mr. Huggles'em

"Bo nie ma lepszej zabawy, niż zrzucanie faceta kijem." Taranee o turnieju konnym na wiosennym karnawale w Żywy Obraz

Taranee Cook to fikcyjna postać w Włoskiej komiksowej serii W.I.T.C.H., a także Francuskiej animowanej serii o tym samym tytule. Jest jedną z członków grupy, zwanej W.I.T.C.H.; które uzupełniają Strażniczki, wybranych wojowników, którzy strzegą Kondrakaru, ośrodka wszechświata, przed złem. Taranee jest Strażniczką Ognia, a więc pirokinetykiem, termokinetykiem i wysoce telepatą. Jej matka jest Azjatko-Amerykanką, a jej ojciec Afro-Amerykaninem. Chociaż jest nieśmiała i zazdrosna, była znana jako bardzo inteligentna i chętna do pomocy w szkole, a kiedy W.I.T.C.H. wchodzi w życie. Urodziła się 23 marca, a jej znakiem zodiaku jest Baran.

Osobowość

Taranee ma 13 lat, podobnie jak Hay Lin (blisko jej wieku), a także wychowała się w mieście Sesamo, ale później przeniosła się do Heatherfield. Jej najlepszym przyjacielem jest Will Vandom, przywódczyni W.I.T.C.H.. Taranee jest nieśmiałym i zastrzeżonym nastolatkiem, a mimo to, ona ma chłopaka o imieniu Nigel Ashcroft (dawnego członka gangu Uriahy), który opuścił grupę bad-boy, ponieważ tak chciała Taranee, i tak zrobił. Czasami może być trochę ''świętoszkiem'' i zawsze stara się robić to, co jest dobre. Taranee jest najbardziej inteligentnym członkiem grupy, a jej ulubionym przedmiotem jest matematyka. Kocha fotografię, koszykówkę, tańce, i muzykę klasyczną, ale nienawidzi owadów, z wyjątkiem motyli, koników polnych i świerszczy.

Jej matką jest Sędzia Teresa Cook, a jej ojciec, Lionel, jest byłym prawnikiem, który przeszedł na psychologa. Taranee stwierdziła, że uważa, że są nadopiekuńczy. Taranee ma starszego brata, zwanego Peter Lancelot Cook, który, w przeciwieństwie do rodzeństwa innych kolegów członków W.I.T.C.H., jest naprawdę miły, rozumny, i wdzięczny jej i jej przyjaciołom, i ma lekki obiekt westchnień do Cornelii, a także kocha surfować i skateboard. Podobnie jak jej poprzednik Halinor, Taranee jest niepewną, a nawet tchórzliwą dziewczyną, bywa też ironiczna, boi się ognia, który był jednym z jej największych lęków, ale potem przyzwyczaiła się do swojej pirokinezy.

Kiedy ludzie bawią się lub grają na uczuciach Taranee, ona robi się bardzo zła, a jej moc narasta drastycznie. Nawet Cedric raz stwierdził, że jej elementarna moc jest najbardziej nieposkromiona ze wszystkich pięciu żywiołów, kiedy to jest w szczycie. Jej głos jest świadczony przez Miss Kittie w animowanej serii.

Chronologia

Przed W.I.T.C.H.

Zanim zamieszkała w Heatherfield, Taranee żyła w innym mieście znanym jako Sesamo. Ze względu na przeniesienie się do innego miasta, Taranee była emocjonalnie i psychicznie dotknięta, ale zrozumiała, że nie ma wyboru, ale przeniosła się do Heatherfield ze względu na nowe miejsca pracy swoich rodziców. W komiksach stwierdzono, że rok przed przeprowadzką do Heatherfield, rodzina Cook poszła do domu polować na własną rękę. Taranee, zdenerwowana tym, zastanawiała się i znalazła swój własny dom. Patrząc przez okno, zobaczyła hipnotyczny taniec ognia. Kiedy Taranee zapytała agenta nieruchomości o dom, powiedział, że jest porzucony i że nikt nie mieszkał tam od lat. Kiedy Taranee i jej rodzice weszli do domu, ogień Taranee zniknął, a dom wydawał się być pusty. Rodzina Cook podjęła decyzję o przeprowadzeniu się do tego konkretnego domu.

W komiksach, Taranee przeniosła się do Heatherfield na kilka dni wcześniej od Will, ale w animowanych seriach ona przeniosła się rok przed Will. Także w komiksach stwierdza się, że Taranee została adoptowana, gdy była bardzo mała. Nigdy ona, ani jej brat Peter (który był zbyt młody, żeby wiedzieć) nie byli tego świadomi, dopóki oboje nie byli zarówno nastolatkami.

Utworzenie się W.I.T.C.H.

Komiksy: W komiksach, Taranee wpadła na nową dziewczynę o imieniu Will Vandom, zaledwie kilka dni po tym, jak sama przeprowadziła się do Heatherfield. Dwie dziewczyny stały się przyjaciółkami, a wkrótce zaprzyjaźniły się z Cornelią Hale, Irmą Lair, Hay Lin i Elyon Brown. Pewnej nocy, lokalna szkoła zorganizowała taniec Halloween, gdzie Cornelia, Irma, Hay Lin i Elyon chciały przyjść z Taranee i Will. Uriah, tyran w szkole, i jego gang grają na żarty z udziałem petard, które stawia dziewczynom i wszystkim na imprezie w sposób szkodliwy. Ale po nieco szybkim myśleniu Taranee i niezidentyfikowanych mocach, dziewczyny przeżywają próbę od zera, lub raczej palą. Następnego dnia Will, Irma, Taranee, Cornelia i Hay Lin spotykają się w domu Hay Lin, aby omówić dziwny sen, który miały trzy z pięciu. Wtedy to Yan Lin, babka Hay Lin, poinformowała dziewczyny o ich żywiołowych mocach, a także o Kondrakarze (także pisanym jako Condracar), powierzając Will Serce Kondrakaru. Animowane serie: W animowanej serii, Taranee była z przyjaciółmi Irmą, Cornelią i Hay Lin od czasu zamieszkania w Heatherfield. Po tym, jak gang Uriah'i wybiera nową dziewczynę na targach nauki, Taranee zachęca dziewczyny do bycia dla niej miłymi i wzywa Will do rozmowy z nimi. Taranee mówi, że wie, jak to jest być nową dziewczyną. Podczas gdy inne dziewczyny mówią o tym, jak nienawidzą Uriah'i, w jakiś sposób wyzwalają odrobinę swoich mocy. Hay Lin przyjeżdża i zaprasza dziewczęta na herbatę i ciasteczka w swoim domu, tak, jak to jej babcia miała na Hay Lin wpływy. U Hay Lin, Yan Lin opowiada o Strażnikach i wręcza Will Serce Kondrakaru. Wtedy Taranee i dziewczęta dowiadują się o swoich mocach.

Odejście z W.I.T.C.H.

W trzeciej sadze komiksów, Taranee jest sprowokowana niedawnymi działaniami Wyroczni, co obejmowało nie poinformowanie Cornelii o decyzji Caleba powrotu do Meridianu, a nie pomaganiu im w ich następnych zadaniach. Ostatnią sławą Taranee jest to, że Dar Odrodzenia nimfy Xin Jing przywraca jej wzrok, a ponieważ nie prosiła o to w pierwszej kolejności, nie chciała tego i musiała nosić okulary, gdy ich nie potrzebowała. Taranee postanowiła zrezygnować z bycia Strażniczką, chociaż nie straciła swojego miejsca jako Strażniczka Ognia. Wyrocznia była pewna, że wróci (co oczywiście zrobiła), ale i tak wysyła tymczasową wymianę. Zastępcą jest wojownik Orube, pochodzący z rodzinnej planety Wyroczni Basilliade, która nie ma mocy żywiołowej, ale doskonale zna się na sztukach walki i może strzelać promieniami energii.

Orube poszła żyć na Ziemi pod aliasem siostrzenicy Pani Rudolph, Rebecca Rudolph, w celu lepszego zrozumienia innych dziewczyn i dogadania się z nimi. Orube jest mile widziana po powrocie Taranee jako Strażniczka, ale w czwartej sadze jest w większości pozostawiona poza misjami i publicznością w Kondrakarze.

Ukazanie się

Taranee ma niebiesko-czarne włosy, brązowe oczy i nosi czarne okulary. Jej urodziny są 23 marca, co czyni z niej Barana. Ma także 13 lat.

Choć jest nieśmiała i wyluzowana, Taranee jest bardzo zdeterminowana, kiedy skupia na czymś swój umysł i zazwyczaj jest tą, która przypomina swoim znajomym o ważnych zadaniach, które muszą zostać zrobione. Jej hobby to koszykówka, słuchanie muzyki klasycznej, fotografia, i jej ulubiony przedmiot, matematyka. Taranee

Taranee jest wyszykowana

jest bardzo bliska swojej rodzinie, która składa się z jej rodziców i Petera Cooka, jej starszego brata, który jest dla niej i jej przyjaciół bardzo miły. Chociaż jest bardzo wrażliwa, Taranee robi się zirytowana, kiedy ludzie bawią się lub grają z jej uczuciami i może stać się bardzo niebezpieczna, gdy tak się dzieje.

Taranee ma władzę nad ogniem. Jej tematowy kolor waha się od czerwieni do pomarańczy, a jej symbolem jest trójkąt. Mundurek Strażniczki Taranee jest jedyny, który pozwala na największą mobilność spośród wszystkich pięciu osób, ponieważ większość jej członków są wystawiane podczas łatwej walki. Składa się z fioletowej, golfowej koszuli, która jest podobna do czołgu topu lub jakiejś przyciętej góry. Nosi ścisłe, szorty tealowe na turkusowych i zielonych paskach, purpurowych opaskach i wysokich obcasach; także jej włosy są ozdobione pierzastymi warkami wokół jej głowy. W Łuku Nowych Mocy, jej wierzchołek zmienia się w napiętą koszulkę z godłem na klatce piersiowej i otrzymuje czarne, bez palców rękawiczki motocyklowe. Ponadto, dolna część jej włosów rośnie w długie, wyrafinowane dredy.

Moce i umiejętności

Taranee w jej postaci strażniczki

Taranee, jako Strażniczka Ognia, może spontanicznie wytwarzać i manipulować płomieniem i ciepłem. Ona może tworzyć ładunki lub ciągłe strumienie ognia, chociaż woli wytwarzać skoncentrowane kule ognia podczas ataku. Taranee została pokazana, tworząc tarcze wirowe ognia, że palcami wyzwala płomień w celu precyzyjnych uderzeń i może oddychać ogniem. Jeśli chodzi o łuk ''Nowych Mocy'', otrzymuje zdolność bycia żywym ogniem, co znacznie zwiększa jej moc. Ona również staje się ludzką pochodnią, kiedy staje się jednością z ognistym smokiem w Szczycie.

Używając bardziej termicznego aspektu swoich Strażniczych mocy, Taranee może wyczuć pobliskie źródła ciepła i uwolnić wstrząśnięte rozerwanie ciepła. Później wykorzystuje swoje moce do tworzenia czystej energii cieplnej jako bariery ochronnej, która odparowuje prawie wszystkie pociski. Mogłaby manipulować temperaturą przedmiotów za pomocą myśli, topiąc go przez dodanie do niego ciepła, lub uczynić go kruchym, odbierając ciepło z przedmiotów. Udało jej się wygrać z sługą Nerissy, Ember, pochłaniając ciepło z jej ciała wykonanego z magmy. Kiedy staje się zła, jej moce nieprzerwanie rosną.

Taranee jest telepatą, zdolnym do czytania, projektowania i postrzegania myśli innych. Ona może projektować swoje myśli na zewnątrz do rozmowy i jest ośrodkiem specjalnego powiązania psychicznego pomiędzy wszystkimi Strażnikami, którzy wszyscy uczą się przez nią telepatii. Kiedy używa swoich mocy telepatycznych, w jej oczach przebłyskują płomienie, a w większości przypadków płomienie znajdują odbicie w jej okularach. Jest w stanie wyczuć obecność innych i zrozumieć sens snów niemal natychmiast. Początkowo mogła używać telepatii tylko wobec innych członków W.I.T.C.H., ale jako Ludmoore, była w stanie także odczytywać myśli innych ludzi.

Taranne wykazała, że jest zdolna do:

  • Pirokinezy: Jest to zdolność do kontrolowania i manipulowania ogniem lub płomieniem, nawet tych, których nie stworzyła, i nie wykorzystała w jakikolwiek sposób. Posiada pełną i dokładną kontrolę nad ich kształtem, wielkością, intensywnością, gęstością, temperaturą, a nawet kolorem. Ona mogłaby zmieniać ich wielkość i natężenie od zwykłego płomienia świecznikowego, do niezmiernego piekła. Mogłaby telekinetycznie manipulować jakimkolwiek ogniem lub płomieniem, aby robić wszystko, czego chce. Może oddychać ogniem, powodować ogromne, ogniste eksplozje, i używać ognia do przebijania przedmiotów. Może nawet formować i kontrolować fajerwerki i niebezpieczne piekło.
    • Ogniste tarcze: Ona może tworzyć ogniste pola siłowe.
    • Piromancja: Ona może zobaczyć żywe wizje lub sceny w ogniu.
    • Konstrukcje pirokinetyczne: Ona może tworzyć przedmioty z ognia. Dysponenci mogą zamieniać ogień w narzędzia, przedmioty, broń i inne przedmioty, tworząc tylko w połowie żywe konstrukcje i/lub tworzyć struktury/budynki o zróżnicowanej trwałości. Dysponenci, którzy opanowali tę umiejętność, mogą z niej korzystać w niemal każdej sytuacji, tworząc coś, czego potrzebują.
    • Projekcja kul ognia: Tworzenie kul ognia.
    • Tworzenie pierścieni: Tworzenie pierścieni ognia.
    • Wytwarzanie dyskietek: Strzelanie wirującymi dyskietkami ognia i ciepła.
    • Wytwarzanie tarczy: Używanie ognia do odbijania ataków z powrotem.
  • Termokinezy: Ona ma zdolność manipulowania temperaturą za pomocą myśli. Może używać czystej energii cieplnej jako bariery ochronnej, która odparowuje prawie wszystkie pociski. Może topić dowolny przedmiot lub jedzenie, takie jak czekolada, lód, szkło itp. Ona może wchłonąć ciepło swoich oponentów.
    • Emitowanie mikrofal: Ona może strzelać ładunkami energii cieplnej (fale cieplne).
    • Wyczuwanie ciepła: Poczucie ciepła obecności innych.
    • Promienie cieplne: Ona może wypalać promienie cieplne ze swoich palców do spawania metalu.
    • Wchłanianie ciepła: Pochłanianie ciepła oponentów.
  • Telepatia: Skontaktowanie się z innymi Strażniczkami przez telepatię' czytanie, projektowanie, i postrzeganie myśli innych, jak również uczuć, i wspomnień ludzi', używając swoich zdolności telepatycznych do ogłuszenia lub zabicia oponentów.
  • Zrozumienie pojęcia snów natychmiast.
  • Komunikowanie się ze zwierzętami: Potrafi komunikować się ze zwierzętami, takimi jak psy, delfiny, koty i kruki.
  • Świadomość nadludzka
  • Wykorzystywanie ognia do fruwania
  • Ciepłe zmysły: Wyczuwanie obecności ciepła innych osób.

Moc Taranee jako jej status jako strażniczka:

  • Latanie
  • Teletransport
  • Oczarowywanie

Słabości

Kamień Threbe: Taranee, jak i reszta strażniczek zostały pozbawione mocy dzięki mocy Kamienia Threbe, używanego do odnalezienia Elyon. Gwiazda pozbawia mocy wszystkich i wszystko, co mogłoby jej przeszkodzić w powrocie do domu. Ironicznie gwiazda powstała z Serca Kondrakaru.

Życie miłosne

Podobnie jak inne dziewczyny z serii komiksów, Taranee ma życie miłosne. Nigel Ashcroft należał kiedyś do paczki brutalów i wpadł w tarapaty, kiedy włamali się do muzeum, a matka Taranee osądzała ich. Z tego powodu przyjaciele Nigela mieli uraz do Taranee. Nigel bronił Taranee przeciwko swoim ''przyjaciołom''. Później przychodzi szczególna przyjaźń, a Nigel i Taranee zaczynają chodzić na randki. Przyjaźń Nigela z jego dawnymi przyjaciółmi kończy się, a Nigel zaczyna nową ścieżkę życia, czyniąc dobro i przyciągając nowych przyjaciół, takich jak Martin, Matt, Eric, i Peter.

Pocałunek Taranee z Nigelem

Starszy brat Nigela, Daniel, który został osądzony i ukarany przez matkę Taranee, wkrótce wraca do Heatherfield i ponownie łączy się ze swoim młodszym bratem. To powoduje riff pomiędzy Nigelem a Taranee, kończąc, że zerwał z nią niespodziewanie. Pomimo tego, ich związek nie kończy się tam. Taranee próbuje poznać przyczynę, ale Nigel ją ignoruje, a nawet zaczyna nękać ją ze swoim bratem, tak jak pisanie słowa ''nieznośny tchórz'' na samochodzie jej rodziców, które jest skierowane do Taranee. Ale wkrótce Nigel jest przytłoczony poczuciem winy, przepraszając za to, co zrobił. Przeprasza Taranee i rodziców Taranee, a Nigel i Taranee znów zostają chłopakiem i dziewczyną.

Taranee z Nigelem na przyjęciu
Ich związek zaczyna się dobrze, ale szybko zaczynają się problemy. Taranee zaczyna się od lekcji tańca, co powoduje, że zajmuje dużo czasu i zdobywa nowych przyjaciół. Taranee zaczyna ignorować swoje cztery inne przyjaciółki, a nawet Nigela, który zaczął się denerwować na Taranee, która spędza więcej czasu na tańcach. Taranee zaprzyjaźnia się z nowym chłopcem o imieniu Luke, który również należy do grupy tanecznej. Przyjaźń zaczyna się między nimi, a Luke staje się zainteresowany Taranee (znalezienie jej ładnej i uprzejmej). Wkrótce Taranee rozwija uczucia wobec Luke'a, i przyznaje się bracie, że ona uważa, że już nie kocha Nigela.

Później w wydaniu 77, Taranee rozwija uczucia do chłopca o imieniu Hamza, którego spotyka na wakacjach w obozie letnim. Hamza i Taranee nie potrafili się dobrze dogadać, ponieważ oboje pochodzą z różnych krajów i nie rozumieją języków obcych. Pomimo tego, łączą się. Taranee zaczęła fantazjować, aby być z nim w Heatherfield, ale zdaje sobie sprawę, że nie są sobie przeznaczeni, biorąc pod uwagę dystans i fakt, że właśnie się spotkali. Wkrótce się rozłączyli, a Hamza nigdy więcej nie został wspomniany.

Drobnostki

  • Taranee mieszkała w dwóch domach, które zostały zniszczone przez pożar.
  • Jest w tej samej klasie, co Hay Lin i Irma.
  • Jej ulubionym kolorem jest Czerwony.
  • Jej hobby to fotografia i taniec. Fotografuje dla zabawy, ale tańczy poważnie. Często gra w koszykówkę u boku swojego dużego brata Petera.
  • Taranee i Halinor mają taką samą emocjonalną słabość, oboje cierpią z powodu strachu.
  • Lubi dobrą klasę taneczną, relaksujące popołudnie, i wspaniałe zdjęcie.
  • Nienawidzi złej klasy tanecznej, w której wszystko się nie zgadza, walczy z matką, społecznymi (zwłaszcza facetami) mieszankami, i owadami.
  • Całkowicie nienawidzi uporu swojej matki, oraz stałej walki Cornelii z Irmą.
  • Lubi muzykę klasyczną.
  • Jej urodziny są 23 marca, tego samego dnia, co Grethen Grundler
  • Jest głosem Miss Kittie

Galeria

Główny artykuł: Taranee Cook/Galeria