FANDOM

"A nie był to zwykły ogień. Crabbe użył zaklęcia, którego Harry nie znał. Kiedy skręcili za róg, płomienie nadal ich ścigały jak żywe, obdarzone zmysłami istoty ogarnięte żądzą mordu. I nagle naprawdę zamieniły się w sforę dzikich bestii. Teraz wśród stosów rupieci hulały ogniste węże, chimery i smoki, podrzucając kłami i pazurami szczątki pamiątek wielu stuleci, zanim je strawiła szalejąca pożoga."
—Opis

Szatańska Pożoga (znana także jako Klątwa Przeklętego Ognia) (nieznana inkantacja) była czarodziejskim płomieniem nieprawidłowego rozmiaru i ciepła. Płomienie napełniono ciemną mocą magiczną, zdolnymi do poszukiwania żywych celów, mimo, iż są nieuczuciowymi. Ta klątwa jest ewoluowanym darem Czarnej Magii, bardzo trudno jest kontrolować płomienie po ich rozpętaniu. Wytwarzało wielki duch ognia, przybierający różne postacie, który spala wszystko na swojej drodze włączając w to nawet niezniszczalne substancje, jak horkruksy. Zaklęcie to jest tak potężne, że czarodziej nad nim nie panuje.

Tym zaklęciem można było zabijać ludzi, a także unicestwiać horkruksy. Hermiona mówiła o tym w VII tomie, zaraz po wyjściu z Pokoju Życzeń. Twierdziła, że była to potężna substancja, lecz tak czarnomagiczna, że nie śmiałaby jej użyć. W książce właśnie od ognia Pożogi zostaje zniszczony Diadem Roweny Ravenclaw - horkruks. Crabbe musiał się nauczyć tego zaklęcia od Carrowów, ale przestał uważać, kiedy tłumaczyli, jak to powstrzymać. Sam Ron przyznał, że gdyby nie próbował pozabijać go, Hermiony i Harry'ego, byłoby mu nawet żal, że nie żyje. Draconowi oraz Gregory'owi było bardzo przykro z faktu śmierci kolegi. Nikt nie widział jego śmierci, jednak jest ona faktem, ponieważ chłopak nie wydostał się z Pokoju przed tym, gdy Szatańska Pożoga na dobre się rozszalała. Crabbe dzięki rzuconej przez siebie klątwie niszczy doszczętnie jeden z horkruksów Voldemorta – diadem Roweny Ravenclaw. Mimo jego zdolności nie zdawał sobie sprawy z potęgi tego zaklęcia, i umiera przez klątwę Szatańskiej Pożogi.

Znani praktykujący Edytuj

"On w ogniu rozłożył cały krwawy pokój!"
—Ronald Weasley
Amycus Carrow

Amycus Carrow

Bellatriks Lestrange

Bellatriks Lestrange

Tom Marvolo Riddle

Tom Riddle

Vincent Crabbe

Vincent Crabbe

Więcej z Fandomu

Losowa wiki