FANDOM

Substancjakineza (ang. Substanciakinesis) jest zdolnością magiczną do utwardzania wody i wszystkich rzeczy, składających się z wody do substancji podobnej do szkła lub kryształu.

Dzięki tej umiejętności, syreny albo trytoni mogą utwardzać wodę na swoją korzyść, i uczynić ją nie do zniszczenia (w przeciwieństwie do lodu, który ostatecznie topnieje lub pęka). To zostało także udowodnione, że jeśli Bella tego chce, woda wróci do swojego normalnego stanu, ale jeśli tego nie zrobi, woda już zawsze będzie sztywna.

Domysły

Jest wiele rzeczy o tej mocy, które wciąż pozostają tajemnicą. Można się domyślać, iż Wyspa Mako i jaskinie morskie w Irlandii gromadzą w sobie różne uprawnienia i zdolności związane z wodą.

Inna teoria polega na tym, że Źródło daje moc wodną czterech elementów natury, a ponieważ Cleo ma dar Aerokinezy (powietrza), Emma ma dar Kriokinezy (wody), a Rikkie dysponuje darem Pirokinezy (ognia), więc gdyby syrenie zdolności Belli zostałyby uaktualnione i awansowałyby, ona mogłaby otrzymać dar Geokinezy (ziemi) - zdolności kontrolowania ziemi. Jednakże, ponieważ seria została zakończona, to pozostaje tajemnicą, czy ona kiedykolwiek rozbudowała swoje zdolności magiczne.

Ciekawostki i drobnostki

  • Ta zdolność magiczna, włącznie z darem Gelidkinezy, są jedynymi wywodzącymi się z H₂O – wystarczy kropla, które nie zadebiutowały jeszcze w Mako Mermaids: Syreny z Mako.
    • Przypuszcza się, iż tylko syrenki z Irlandii są obdarzone takim darem.