FANDOM

''Oto Serce Kondrakaru, w którym znajdują się wszystkie siły natury. Jedna z pięciu łączy pozostałe. Dzięki Sercu Kondrakaru, jednoczy je, i wzywa, zwiększając siły.''

Yan Lin wyjaśniając Will, Irmie, Taranee, Cornelii i Hay Lin, że są predestynowane jako nowe Strażniczki Sieci.

Dziewczyny z W.I.T.C.H. z Sercem Kondrakaru

Serce Condracaru, (zmieniło się w potężne Serce Kondrakaru w

Serce

Serce Condracaru, (zmieniło się w potężne Serce Kondrakaru w komiksowej i graficznej serii powieści), jest fikcyjnym magicznym wisiorkiem z Włoskiego Komiksu W.I.T.C.H., oraz Francuskiej animowanej serii o tym samym tytule. Jest to dane przywódcy Strażników Sieci, i pozwala Strażniczkom przemienić się w swoje alter ego superbohaterów przez przejęcie wielkich, pięciu elementarnych energii Auramerów do nich.

Przeszłość

Pomimo tego, że Strażniczki posiadają pewną moc bez Serca, ich siła jest znacznie większa. Gdyby nie Auramere, moce Strażniczek mogłyby wyciągnąć z ich siły życiowe.

Serce Kondrakaru

W komiksie, Serce jest niepowtarzalnym magicznym klejnotem, który łączy się z jego opiekunem własnym ciałem fizycznym i istotną esencją, gdy nie jest wykorzystywane, i zachowuje cień/upiorność, gdy jest przekazywane do kolejnego posiadacza. W seriach animowanych, Serce pozostaje odrębne od swojego właściciela, a każdy świat ma swoje własne Serce, niektóre z nich to klejnoty, takie jak Serce Kondrakaru, a inni są człowiekami o potężnej magicznej mocy. W sezonie 2, ujawnia się, że Elyon jest Sercem Meridianiu, a Lillian Hale jest Sercem Ziemi. To jest także ujawnione, że posiadacz jednego Serca może połączyć je z Sercem innego świata, ale tylko wtedy, gdy Serce zostało oddane dobrowolnie. Nerissa musiała uciekać się do oszustwa, aby zdobyć mocniejsze siły Elyon zamiast bezpośredniej konfrontacji lub kradzieży jego od niej. Oznacza to, że Serce Kondrakaru jest dosłownie ''Sercem'' Kondrakaru, a być może jego centralnym źródłem mocy, a może odwrotnie. W komiksie, Serce jest istotą/iskrą, i rdzeniem samego Condracaru, co wyjaśnie powód, dla którego Wyrocznia jest oznaczony jego symbolem. Ponadto, nawet Wyrocznia nie ma możliwością żądania przekazania jego przez Opiekuna, a Opiekun musi podjąć decyzję o jego zwrocie, co jest powodem, dlaczego Endarno nie wykorzystuje swojej mocy jako nowa Wyrocznia, aby zabrać Serce od Will, co pozwoli mu odnieść sukces w jego złym schemacie i znacznie osłabić Strażniczki.

Początki

Nimfa Xin Jing

Według animowanych serii, w Starożytnych Chinach, kiedyś było potężne imperium, które cierpiało z powodu długotrwałej suszy. Poczuciem litości dla narodu królestwa, cztery smoki Nefrytowego Cesarza spotkali się razem i wykorzystali swoje magiczne zdolności, aby unieść deszcz nad lądem. Jednakże, w ten sposób rozgniewały samego Cesarza.

Cesarz wpadł w gniew, jak smoki śmiały zrobić coś bez jego zgody, kazał je uwięzić w czterech górach. Jego ukochana córka zdała sobie sprawę, że smoki miały rację w pomocy ludziom. Ona sprzeczała się ze swoim ojcem, a kiedy on odmówił cofnięcia swojej decyzji, ona sama uwolniła smoki, wykorzystując swój własny gatunek magii i łącząc w sobie jej wewnętrzne ja/ducha z tymi smokami.

Po uwolnieniu się od swoich górskich więzień, smoki wówczas duchowo zostały jednością z córką Cesarza, i ona odeszła. Wszystko, co po niej zostało, to kryształowy amulet, co było niczym innym, niż mistyczne Serce Condracaru.

W komiksach i powieściach graficznych smok był osobiście wyzwolony przez potężną nimfę Xin Jing (czyli ''Serce Kryształu'' po chińsku), która wchłonęła swoją własną esencję witalną, i zamieniła je w cztery wielkie rzeki Chin. Później wszystko, co pozostawało własnym wewnętrznym duchem/duszą Xin Jing, całkowicie przekształciło się i przyjęło kształt i formę orbitalną/sferyczną wisiorku z kryształem; dlatego sprawia, że Serce jest nieco częściowo uczulonym i autonomicznym magicznym artefaktem; to znaczy ma swój własny umysł i wolę, sumienie, uczucia, emocje i świadomość.

Wybrani Opiekunowie

Nerissa, pierwotna Strażniczka Kwintesencji i dawna przywódczyni, otrzymająca Sercę Condrakaru wiele dekad temu

Nerissa, pierwotna Strażniczka Kwintesencji i dawna przywódczyni, otrzymuje Serce Condracaru wiele dekad temu.

Ciekawe, że ''wybrani opiekunowie/właściciele'' Serca to Nerissa, Cassidy, Yan Lin i Will, z komiksem, wskazując, że przed nimi było wielu innych.

W animowanych seriach sugeruje się, że Mage mogła być poprzednio właścicielką Serca, czasowo czy nie jest niejasne.

Zdolności mistyczne

Kiedy po raz pierwszy wprowadzono, opowiadają się Strażnicy, że Serce posiada dwie moce. Zdolność przenoszenia mocy Auramerów do nich - podnoszenie ich umiejętności elementarnych, przekształcanie ich z powrotem w swoje normalne jednostki i umożliwienie im przekształcania się w ich alter ego - i możliwość zamykania portali w sieci. Jednak kolejne moce zostały ujawnione lub przeniesione do Serca, w miarę postępów serii.

Pierwotna Strażniczka Wody, Cassidy, otrzymuje Serce od samej Wyroczni po klęsce Nerissy

Pierwotna Strażniczka Wody, Cassidy, otrzymuje Serce od samej Wyroczni po klęsce Nerissy.

Na początku sezonu 1, Serce wykazuje niezwykle silne i bliskie więzy telepatyczne z kimkolwiek jest obdarowany, pozwalając Sercu tropić właściciela, lub śledzenia właściciela, jeśli są od siebie oddzieleni. Odkryto również, że Serce może być używane w połączeniu z zaczarowaną częścią mapy, kiedyś część znacznie większej mapy, znajdującej się w komnacie Phobosa, aby znaleźć dziury w Sieci (w komiksie jest tylko dwanaście portali, w animowanych seriach jest znacznie więcej). Serce jest także kluczem do Kondrakaru.

W seriach animowanych, Serce potrafi wyświetlać obrazy osób i przedmiotów w ich obecnym stanie i lokalizacji, nawet w innych światach, takich jak Meridian, a Strażniczki wielokrotnie używały tej mocy.

W odcinku ''Zasadzka w Torus Filney'' ujawnia się, że Serce ma możliwość stworzenia Astralnych Kropli; fizyczne klony ludzi, które oni przywołują, ale z ograniczonymi możliwościami.

Ujawniono także, że Serce może zmusić bestię do odkrycia, aby ujawnić swoją prawdziwą postać z kontakcie z nim. Później, w Sezonie 2, w walce o Zamballę, Serce wyzwala promień światła, który ujawnia prawdziwą postać Nerissy i jej rycerzy, kiedy ich oświetla.

Według księcia Fobosa, z mocą Serca, jego moc, możliwości, i siła byłyby znacznie zwiększone i wzmacniane na niezliczone poziomy.

W odcinku ''Pieczęć Fobosa'', Serce jest jednoczone z Pieczęcią Fobosa, mistycznym rombem o kształcie złocistego przedmiotu, który jest kluczem uniwersalnym. Dowodzi to także, że Serce ma zdolność pochłaniania lub scalania magicznych przedmiotów. Po scaleniu, Serce uzyskuje możliwość otwierania dziur w Sieci, między wymiarami, a nie tylko je zamykać. W drugim sezonie Serce straciło tę moc i zdolność, gdy Sieć nie była już potrzebna.

W odcinku ''Skradzione Serce'', Will odnosi się do zdolności Serca, aby stworzyć wiele kopii kryształowego amuletu, aby oszukać innych przed oryginałem. Jednakże, te duplikaty były zupełnie zwyczajne i nie miały żadnych mistycznych ani nadprzyrodzonych zdolności. Stąd też, ta rzadka umiejętność nie została ponownie wykorzystana w serii animowanej lub komiksowej.

Yan Lin, dawna Strażniczka Powietrza, jest wniesiona z mistycznym Sercem po tragicznej i przedwczesnej śmierci Cassidy.

W komiksie, Serce zachowuje cień ducha każdego z jego dawnych dysponentów, pozwalając Will prosić o poradę. Jest również zdolne do przenoszenia dysponentów do dowolnego miejsca, nawet jeśli użytkujący dysponent nie zna dokładnej lokalizacji pożądanego miejsca docelowego, a także uczyni dysponenta i tych, z którymi dysponent użytkujący ma kontakt, niewidzialnymi. To może także tworzyć wizerunek każdego, kogo chce Opiekun, zupełnie inaczej niż Astralne Krople, które mogą mówić, czuć i myśleć.

W obu komiksach i seriach, Serce pokazuje także inne, mniej konkretne zdolności, w tym umiejętność do zapuszczania energii, która może oślepiać lub zdezorientować wrogów i uwolnić dysponenta, gdy jest uwięziony lub złapany w pułapkę, oraz ograniczoną zdolność do działania na własną rękę, gdy Strażniczki są w niebezpieczeństwie. Serce działało tylko dwa razy, a wtedy właśnie Fobos posłał olbrzymie stworzenia, podobne do robactwa, aby zabić adoptowanych rodziców Elyon. Strzelił promień światła na stworzenie, zmniejszając go do wielkości normalnego rozmiaru, ujawniając kolejny jego potencjał. Drugi raz Cornelia zakradła się do pałacu Elyon, aby odwiedzić ją, ponieważ wierzyła, że w jej wnętrzu było jeszcze coś dobrego, i odebrała Serce Will, z przyczyn nieznanych, chociaż prawdopodobnie wierzyła, że mogłaby w jej jakiś sposób pomóc, nawet jeśli nie była Strażniczką Serca. Elyon, wciąż zmącona przez kłamstwa Cedrica, uwięziła Cornelię w bańce, ale pęcherzyk został pęknięty przez Serce, które nagle zaczęło działać bez ostrzeżeń i uwolniło Cornelię.

Serce jest zdolne chronić swojego Strażnika przed siłami ciemności, podobnie w czasie, który zasłonił Will przed czarną magią trujących Czarnych Róż Fobosa.

Serce Kondrakaru było także wykorzystane do złamania śmiertelnego zaklęcia Fobosa na Koronie Światła, koronie prawdziwego władcy Meridianu, aby pomóc prawowitemu następcy w osiągnięciu swoich pełnych mocy.

Dawno temu, kiedy Elyon nawet się na narodziła, a jej matka Weira wciąż była młodą dziewczynką, Mage, zamieszkująca w Meridianie, była najwyraźniej w posiadaniu Serca i wykorzystała je do stworzenia Gwiazdy Threbe. Może to oznaczać, że Mage była w pewnym momencie piątą Strażniczką, a więc dyspozytorem Serca.

W komiksie, Nerissa, uzbrojona w Serce Kondrakaru, jest zdolna przenikać nawet potężne magiczne obrony Kondrakaru, wytrzymać połączone ataki Wyroczni i Zgromadzenia, rywalizując z mocą Wyroczni, która jest dosłownie ''Bogiem Wszechświata'', i podbiłaby Kondrakar, gdyby Strażniczki nie interweniowały, udowadniając wielką moc Serca. Nerissa także powoduje, że Serce eksploduje, tworząc w ten sposób pewną żyjącą czarną gołę (o której Wyrocznia mówi, że jest najczystszą formą prawdziwego zła), które prawie pożarło wszystkich z Kondrakaru, Wyrocznię, Radę, Strażniczki i Caleba. Nerissa twierdziła także, że dysponowanie Sercem Kondrakaru sprawi, że zostanie ona Królową Żywiołów, i potrafi nawet odbić onieśmielające ataki żywiołów, którymi Rada Kondrakaru bombardowała ją.

W programie telewizyjnym, w odcinku ''Zwycięstwo'' Will wykorzystuje Serce Kondrakaru, aby zapieczętować wiążącą przysięgę, którą złożył Książę Fobos, aby odebrać Nerissie jej Pieczęć z powrotem dla Strażniczek i nie zagarnąć swojej ogromnej siły dla siebie w zamian za jego wolność.

W sali Endarno, Will woła, ''Uratuj go!'', kiedy Matt opada z wozu, gdy oboje są atakowani przez Cedrica, a Serce Kondrakaru emituje wiązkę światła, która tworzy sferę, która chroni Matta. Matt poświęca się także, aby ocalić Will przed śmiertelnym ciosem Cedrica, co rozpala magię Serca, ponieważ miłość jest najpotężniejszą magią ze wszystkich.

W misji Arkhanta, ujawnia się, że Serce zyskało zdolność regeneracji dzięki nimfie Xin Jing, co udowadnia dlaczego Yan Lin zdołała służyć Kondrakarowi tak długo, a ciagłe przemiany Strażniczek nie wyczerpywały ich, ponieważ moc regeneracji zapewnia równowagę między ciałem a umysłem. Za każdym razem, kiedy jedna ze Strażniczek dotyka Serca, staje się silniejsza. Siła regeneracji zdołała nawet wyleczyć rozmazany wzrok Taranee.

Zdolności

Są to zdolności, jakimi Serce obdarowuje Strażniczki, a także własne moce i umiejętności:

  • Zdobycie energii absolutnej (dzięki Sercu)
  • Projekcja pól siłowych różowej energii
  • Uwalnianie oślepiającego światła z serca
  • Produkowanie niszczących impulsów, wybuchów, promieni i wiązek Energii
  • Przeniesienie magii Auramerów do Serca i przedostania się Strażniczek
  • Ujawnianie prawdziwej postaci innego magicznego istnienia.

Kwintesencja

  • Stworzenie błyskawic, aby elektryzować swoje ofiary
  • Ożywianie urządzeń elektrycznych poprzez Kwintesencję
  • Otwieranie i zamykanie przejść w Sieci
  • Otworzenie fałdów w czasie i przestrzeni
  • Śledzenie pozostałych Strażniczek przez Aurameres
  • Nadludzka siła
  • Tworzenie Kropli Astralnych
  • Naprawienie sygnałów radiowych
  • Ujawnianie prawdziwej postaci innych
  • Stworzenie bezmocnych kopii serca
  • Niewykrywalność
  • Przynoszenie nieożywionych przedmiotów do życia z własnymi osobowościami
  • Tworzenie tarcz z czystych błyskawic
  • Umiejętności na podstawie życia

Woda

  • Tworzenie wody z cienkiego powietrza
  • Manipulowanie wodą
  • Używanie wody do łapania przedmiotów
  • Tworzenie pól siłowych z wody
  • Tworzenie kształtów, które można do woli manipulować
  • Zamrażanie przedmiotów
  • Tworzenie wodnych pęcherzyków, które mogą przemieszczać się pod wodą
  • Tworzenie fizycznych uosobień samych siebie
  • Parowanie istnienia do woli
  • Kontrolowanie umysłu
  • Zmienianie kolorów tkanin
  • Utworzenie płatków śniegu i gradu

Ogień

  • Tworzenie ognistych kul
  • Utworzenie wielkich pożarów
  • Produkowanie ciosów cieplnej energii (Fale Cieplne)
  • Gaszenie ognia
  • Zionięcie ogniem
  • Strzelanie wirującymi dyskami ognia i ciepła
  • Wchłanianie ciepłą swoich oponentów
  • Używanie czystej energii cieplnej jako kopuły ochronnej, która odparowuje prawie wszystkie pociski
  • Strzelanie sprecyzowanym ogniem
  • Wyczuwanie źródeł ciepła
  • Manipulowanie temperaturą za pomocą myśli
  • Roztapianie przedmiotów mnożąc ich ciepło
  • Kontaktowanie się z innymi strażniczkami za pomocą telepatii
  • Kontaktowanie się z ex-strażniczkami za pomocą telepatii
  • Odczytywanie, projekcja i postrzeganie myśli innych
  • Tworzenie płomieni

Ziemia

  • Kontrolowanie roślin, drzew, trawy, a także ich wzrostu i struktury
  • Miotanie piorunów, ładunkami, i promieniami zielonej energii
  • Manipulowanie ziemią i wszystkimi związanymi z nią materiałami, takimi jak papier, drewno, muł, minerały, kryształy, kamienie szlachetne, piasek, błoto, itd.
  • Utworzenie trzęsień ziemi
  • Utworzenie okopów z ziemi
  • Kształtowanie lawin i błota
  • Lewitowanie i strzelanie skałami
  • Mowa zielona z roślinnością
  • Komunikowanie położenia roślinności
  • Manipulowanie metalem
  • Telekineza
  • Utrzymywanie telekinetycznych kopuł
  • Manipulowanie aspektami wspomnianego żywiołu

Powietrze

  • Zamienienie tchnienia w broń (w wykonaniu Hay Lin i Taranee)
  • Poruszanie przedmiotów w dowolny sposób
  • Wywoływanie chmur
  • Tworzenie dźwiękoszczelnych pokoji
  • Utworzenie wichur i tornad
  • Kontrolowanie temperatury powietrza
  • Zamrażanie osób i przedmiotów
  • Tworzenie pęcherzyków powietrza w celu podróżowania pod wodą
  • Zdolności jasnosłyszenia
  • Odwołanie wspomnień innych osób
  • Odczytywanie historii przedmiotów, dotykając ich i zamykając oczy
  • Stanie się niewidzialnymi
  • Wykorzystywanie empatii (Widać je także jako Wizje)
  • Tworzenie cyklonów i huraganów

Odniesienia

  1. ↑ Sezon 2, Odcinek 14 (Egoistka)
  2. ↑ Sezon 2, Odcinek 18 (Nieustępliwa)
  3. ↑ Sezon 1, Odcinek 8 (Zasadzka w Torus Filney)
  4. ↑ 5-te wydanie specjalne W.I.T.C.H.
  6. ↑ Sezon 1, Odcinek 20 (Pieczęć Fobosa)
  7. ↑ Sezon 1, Odcinek 25 (Skradzione Serce)
  8. ↑ Sezon 2, Odcinek 22 (Zwycięstwo)