FANDOM

Prawdziwa moc wszystkich czterech dawnych Czarodziejek (ang. the true power of all four Charmed Ones), inaczej zwana Mocą Czterech, okazała się słabsza od prawdziwej mocy dawnych Czarodziejek, inaczej zwanej Mocą Trzech, ponieważ ona drastycznie osłabia wszystkie cztery siostry Halliwell, które są wiedźmami związanymi poprzez krew i magię, a może nawet dojść do nieodwracalnych zdarzeń i katastrofalnych skutków. Melinda Warren nie przewidziała mocy dla czterech wiedźm. Piper i Phoebe mają dwie jej moce, a Prue i Paige dzielą jej jedną. Moc czterech sióstr mogłaby się okazać kataklizmem, dlatego Prue nie spotkała się z siostrami. Prue (jako Patience) później stwierdziła, że jedynym wyjściem i potrzebą, aby dawne Czarodziejki mogły działać, jest prawdziwa moc dawnych Czarodziejek; Moc Trzech. To Prue odkryła tę mroczną prawdę i rzeczywistość, po swojej tragicznej i przedwczesnej śmierci z rąk Shaxa 17 maja 2001 roku, mając wówczas 31 lat, będąc niezwykłą czarodziejką, która jest gotowa oddać swoje życie za człowieka, po tym, jak dosięgnął ją śmiertelny cios, który wysadził ją przez ścianę, wywalając nią całą ścianę oranżerii. Prue umarła niedługo po wywaleniu przez ścianę, w skutek utraty krwi i odniesionych obrażeń podczas Ostatecznego Starcia z Shaxem. W komiksie Prue odradza się jako blond dziewczyna o imieniu Patience zamieszkująca Salem w stanie Massachusetts. Po dołączeniu do jej sióstr – Piper i Phoebe oraz po raz pierwszy Paige – ich moce zaczynają wariować, gdyż początkowa przepowiednia nigdy nie mówiła o „Mocy Czterech”, dlatego decyduje się oddać swoje moce, by moc Paige nie kolidowała z jej. Prue (jako Patience) porzuciła swoje dawne zdolności magiczne permanentnie i nieodwracalnie, po wypiciu eliksiru przygotowanego przez jej młodszą siostrę przyrodnią, oraz najmłodszą ze wszystkich czterech sióstr Halliwell; Paige Matthews, która przygotowała eliksir odebrania mocy dla siebie samej, i zaproponowała, aby siostry pozbawiły jej mocy. Odebranie jej mocy rozwiązałoby wszystkie problemy, również jej małżeńskie. Prue prosi ją jednak, by oddała jej eliksir. To ona potrzebuje porzucić swoje moce. Wówczas w tamtej pamiętnej chwili, prawdziwa moc wszystkich czterech sióstr upadła raz na zawsze, i nigdy nie mogłaby się ponownie odrodzić, ostatecznie, gdy było już po wszystkim, zagrożenie Mocy Czterech zostało zażegnane. Ze względu na machinacje Renneka, cała społeczność magiczna, nie wykluczając dawnych Czarodziejek, została pozbawiona magii i czarów, a cała ludzkość śmiertelników została obdarowana umiejętnością wykorzystywania magii. Ze względu na fakt, że jej dawne zdolności magiczne zostały pozbawione w tym czasie, Prue nie tylko odzyskała swoje dawne moce z powrotem, ale ona także otrzymała zdolności magiczne wszystkich swoich sióstr. W ciągu następnych sześciu miesięcy, Prue stała się bardzo zajęta, jak ona została wówczas uwzględniona jako najpotężniejsza wiedźma wszechczasów, i musiała sobie poradzić z chaosem, który był rezultatem przełącznika.

Prue wróciła do swojego rodzinnego domu po wielu miesiącach, orbitując się do pokoju, jako, że ona była bardzo zmęczona ze względu na Ostateczne Starcie, jako, że ona gromadziła w swoim wnętrzu zdolności magiczne wszystkich sióstr. Ona ostatecznie poświęciła się dla dobra ludzkości, i po krótkim czasie powróciła na Ziemię, co przywróci równowagę świata i zwróci całej społeczności magicznej, a szczególnie dawnym Czarodziejkom swoje utracone dawne moce z powrotem. Zanim Prue tego wszystkiego dokonała była ucieleśnieniem prawdziwej mocy wszystkich czterech dawnych Czarodziejek, znanej jako Moc Czterech, ale w postaci Siły Jednej.