FANDOM

Pirokineza (ang. Pyrokinesis), inaczej zwana Mocą ognia, jest umiejętnością wzniecania ognia siłą woli. Jest wyzwalana za pomocą siły umysłu, ale przekierowana za pomocą gestów dłoni, albo obu oczu. Jest to jedna z najczęstszych elementarnych umiejętności, która jest w posiadaniu Podpalaczy, a także niektórych demonów. Czarownice i Czarodzieje także posiadają taką moc magiczną, ale u nich nie jest to takie powszechne.

Z początku moc ognia trudno ujarzmić, a także zdobyć nad nią pełną kontrolę, ponieważ to wymaga czasu, aby w pełni posługiwać się wszystkimi jej aspektami. Człowiek, który w pełni ujarzmi swoją pirokinetyczną moc, potrafi wzniecać, a także gasić i kontrolować płomienie jedynie gestem dłoni, albo za pośrednictwem obu oczu. Podpalacze mogą aktywować swoją moc, kiedy przeżywają silne emocje, takie jak strach czy gniew. Również to oni posiadają najbardziej potężną, i najbardziej rozwiniętą potężną zdolność mocy ognia w swoim rodzaju, ze względu na fakt, że są żywiołakami ognia, stanowiącymi ucieleśnienie żywiołu ognia.

Rysopis Edytuj

Pirokineza może być wokorzystywana do różnych efektów, i oddziaływań. Najczęściej jest wykorzystywana, aby spowodować, żeby przedmioty, albo stworzenia spontanicznie spłonęli w płomieniach. Jednakże, potężni i doświadczeni pirokinetycy mogą natychmiast spalać swoje cele, przez skoncentrowanie się na nich w swoim umyśle, zamiast na nich patrzeć.

Może być także wykorzystywana w akcie samoobrony siebie i swoich bliskich, aby zniszczyć przybywające zdolności magiczne, albo eliksiry. Na przykład, Christy Jenkins, jedyny prawdziwy Podpalacz w całej serii Czarodziejek, była w stanie raz użyć swoich zdolności pirokinetycznych, aby wysadzić buteleczkę z eliksirem Mocy Trzech w powietrzu, podgrzewając eliksir od wewnątrz z jej umysłu.

Pirokinetycy mogą miotać ogniem z dłoni, albo skupiać się na stworzeniu dużej ognistej kuli, która może być skierowana na swoich wrogów. Christy, na przykład, mogłaby skoncentrować swoje zdolności pirokinetyczne na kształtowaniu tych sfer, jednak zajęło to jej dużo koncentracji. Te sfery są również niezwykle śmiertelne, ze względu na to, że Billie Jenkins była zdolna zabić Christy, potężną czarownicę na własną rękę, przekierowując jej sferę ognia na nią.

"Wykorzystaj swoją moc, żeby powiększyć moją."
—Christy mówi telepatycznie do Billie.

Pirokineza może być zwielokrotniona przez spożycie sporządzonego eliksiru, albo chociaż za sprawą wykorzystanego daru Projekcji, czyli urzeczywistniania własnych myśli i pragnień, i sprowadzania ich do rzeczywistości. Pearl Russell, dawne życie Phoebe Halliwell w poprzednim wcieleniu, na przykład, raz trzykrotnie zwiększyła swoją moc, po wypiciu eliksiru, sporządzonego przez jej kochanka, nieśmiertelnego czarownika, imieniem Anton. Mikstura sprawiła, że zaczęła czuć się silniejsza, a także upoważnił ją do możliwości strzelania ogniem z dłoni, którą próbowała wykorzystać do odegnania swojej kuzynki, Phoebe Bowen, dawnego życia Prue Halliwell w poprzednim wcieleniu, a po jej śmierci odebrania jej mocy.

Billie raz wykorzystała swoją moc, żeby powiększyć zdolności pirokinetyczne swojej starszej siostry, Christy, do punktu, w którym była w stanie unicestwić demona Noxon, imieniem Pator, demona, którego nie można unicestwić. Christy i Billie ponownie wykorzystały amplifikowanej pirokinezy, aby rzucić wyzwanie Czarodziejkom, które nie na darmo były najpotężniejszymi wiedźmami wszech czasów.

Moc opracowana zgodnie z Pirokinezą Edytuj

Optyczne gromy ognia Edytuj

Główny artykuł: Optyczne gromy ognia

Optyczne gromy ognia są rzadką umiejętnością, aby ciskać ciosami gromów ognia z obu oczu. Kiedy Christy została zarażona przez Próżnię, powiększyła swoje ogniste umiejętności do punktu, w którym mogła ciskać ciosami ognia ze swoich oczu, bez zranienia siebie samej. To wskazuje, że siła Pirokinezy może ewoluować w Optyczne gromy ognia.

Spokrewnione kompetencje Edytuj

  • Spopielanie: Spopielanie jest rzadką i potężną zdolnością, która, jak sugeruje sama nazwa, spala kogoś, albo coś.
  • Kule ognia: Kule ognia są umiejętnością do utworzenia i rzucania kulami wykonanymi z ognia. Istnienia z mocą Pirokinezy potrafią tworzyć swoją wersję kul ognia, jednakże, one nie są wówczas tak potężne.
  • Strzelanie ogniem: Strzelanie ogniem jest potężną i śmiercionośną umiejętnością do strzelania potokiem ognia z dłoni, zdolnym do pełnego poświęcenia nawet demonów Wyższego Szczebla.
  • Tchnienie ogniem: Tchnienie życiem w ogień jest kompetencją do emitowania potężnego i śmiercionośnego potoku ognia ze swoich ust, który jest zdolny odegnać nawet magiczne istoty Wyższego Szczebla.
  • Piromancja: Piromancja jest umiejętnością do szpiegowania innych, patrząc w płomienie ogniska, w celu zebrania o kimś informacji.
  • Termokineza: Termokineza jest umiejętnością, aby psychicznie kontrolować i wpływać na ciepło, obejmujące moc i umiejętność do kipienia i przegrzewania przedmiotów do skrajnej temperatury.
  • Hydro-Termokineza: Hydro-Termokineza jest elementarną umiejętnością do kipienia i wpływania na temperaturę wody, a także wszystkich rzeczy, które składają się z wody. Ta umiejętność może później ewoluować do mocy ognia, i elektrokinezy, umiejętności kontrolowania elektryczności i błyskawic.

Odmiany kompetencji wraz z możliwościami Edytuj

735c297476 101301284 o2

Halinor jako dawna Strażniczka Ognia posiada o wiele potężniejszą moc elementu ognia, zielone płomienie

Zielona Pirokineza jest i stanowi o wiele potężniejszą formę mocy elementu ognia Strażniczek Sieci Ognia, która umożliwia Strażniczce lub Strażnikowi Ognia wypalenie zielonych iskierek płomienia ognia zarówno w bezpośredniej, jak i pośredniej magicznej walce. Manifestuje się jako potężny, zielony ogień. Oznacza to, że zielony ogień jest o wiele potężniejszy od zwykłego pomarańczowego i czerwonego elementu ognia Taranee. Taranee może być zdolna kontrolować zielony ogień w przyszłości.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki