FANDOM

"Jesteś sercem naszej rodziny."
—Patty do Piper w dzień jej ślubu.

Piper Halliwell była najstarszą ze wszystkich trzech Dawnych Czarodziejek po tragicznej i przedwczesnej śmierci jej starszej siostry, Prue. Ona jest żoną Leo Wyatt'a, a także matką jej trojga dzieci; Wyatt'a, Chrisa i Melindy Halliwell.

Po tragicznej i przedwczesnej śmierci Prue, Piper jest uważana za najpotężniejszą z trzech sióstr. Jej zdolności magiczne działają poprzez kontrolowanie molekuł: spowalnianie ich do punktu, w którym rzeczy zostają zamrożone, a także przyśpieszanie ich, albo wywoływać ciepło, albo powodować eksplozję. Poza tym, ona posiadała podstawowe zdolności magiczne czarownicy: recytowanie inkantacji, sporządzanie eliksirów, wróżenie, aby odnaleźć zaginiony przedmiot lub osobę, i udostępnianie informacji. Ponad to wszystko, Piper może uzyskać dostęp do Mocy Trzech, kolektywnej magii Czarodziejek.

Piper pracuje jako kierowniczka w jej własnej restauracji, którą ona nazwała Halliwell's, w ukłon swojej rodziny. Ona otworzyła restaurację w 2008 roku, po zamknięciu jej klubu nocnego, P3.