FANDOM

"Znam cię całe swoje życie, nie jesteś średnią kości w organizmie."
—Piper mówi do Phoebe.

Phoebe Halliwell była środkową siostrą dawnych Czarodziejek po tragicznej i przedwczesnej śmierci swojej starszej siostry, Prue, i odkryciu, że ma młodszą siostrę przyrodnią, Paige. Ona jest żoną Kupidyna o imieniu Coop, i matką swoich dzieci, Prudence, Parker i Peyton Halliwell. Była raz w ciąży i straciła swojego syna, podczas gdy ona była w małżeństwie z jej ex-mężem Cole'm Turnerem.

Phoebe była często uważana za najsłabszą z Czarodziejek przez demony, ze względu na jej podstawowe moce, które są bardziej skłonne do bycia pasywnymi, niż aktywnymi. Jednak konsekwentnie udowodniła, że się mylili z jej ogromnymi umiejętnościami w sztukach walki i jej niezwykłego talentu w rzucaniu zaklęć.

Jej Wiccańskie zdolności magiczne stopniowo ewoluowały, obejmując niebezpieczne ofensywne aspekty, które mogłyby odpowiadać jej siostrom: Prorocze wizje, Lewitowanie, dar Empatii, a także Odbicie psychiczne. Poza tym, Phoebe posiadała podstawowe kompetencje czarownicy: zdolność do rzucania zaklęć (która jest jej specjalnością), sporządzania eliksirów, wróżenia, aby odszukać utracone przedmioty i osoby, a co boskie dla fragmentów informacji. Nie mniej ważniej, Phoebe mogłaby uzyskać dostęp do Mocy Trzech, kolektywnej magii Czarodziejek.

Phoebe jest znanym felietonistą i sporadycznie reporterem w The Bay Mirror, a także jest autorem bestsellera ''W poszukiwaniu miłości''.