FANDOM

“[...] Talent nie wystarczał. Tylko najwyższa moc dawała szansę na dostanie się do Dziewiątki.”
— Gajusz głoszący o Najwyższych Kapłankach

Najwyższe Kapłanki Potrójnej Bogini (ang. The High Priestesses of the Triple Goddess), inaczej zwane także Najwyższymi Kapłankami Starej Religii, albo po prostu Kapłankami Starej Religii, były jednymi z najważniejszych postaci w Starej Religii, grupą dziewięciu czarodziejek, które posiadały kontrolę nad innymi dyspozytorami magii, i były przez nich czczone.

Najwyższe Kapłanki były niepomiernie potężnymi magicznymi istotami; Morgana sama oznajmiła, że jako Najwyższa Kapłanka, ona miała boską moc w dłoniach (Arthur's Bane: Część 2). Ona także oświadczyła, że Najwyższej Kapłanki nie zrani zwykłe ostrze, żadna broń wykuta przez śmiertelników, co uzasadniało jej przetrwanie mimo wielu ran, które zostały na niej zadane przy różnych sposobnościach (The Diamond of the Day: Część 2).

Historia

Kapłanki były głównymi służkami Potrójnej Bogini. Były grupą wysoko wykwalifikowanych i potężnych czarodziejek, kochanek z magią i czarami, i uwięziły w sobie Władzę nad siłami życia i śmierci. One żyły na Wyspie Błogosławionych, gdzie nadal trwała władza starożytnych, i strzegły Kielicha Życia, który przez wieki był święcony najczystszą wodą (przynajmniej, jest oczywiste, że Kielich był w posiadaniu Nimueh w trakcie Serii 1. Nie wiadomo, jak Druidzi, znaleźli się w jego posiadaniu po jej śmierci). One były obsługiwane przez Straż Krwi, i stały na straży Feruli z Jarzęba, który rośnie w sercu Wyspy Błogosławionych, widziały go tylko Kapłanki i ich Straż. Drzewo Jarzębiny wiele dla nich znaczyło, i jest symbolem Straży Krwi.

W wigilię Samhain, w czasach Starej Religii, Kapłanki wykonywały ofiarę krwi, aby otworzyć Zasłonę między tym światem, a Światem Duchów, i wyzwolić Dorocha (The Darkest Hour: Część 1). One także praktykowały czarną magię, aby przywołać z głębi podziemnego świata Fomorroha, stworzenie, które one czcili. To pozwoli im przejąć umysły swoich wrogów, wiążąc ją z własną wolą (Sługa dwóch panów).