FANDOM

Mark: "Ale jak?"
Piper: "Nie wiem. Ja panikuje, podnoszę obie dłonie, i złe rzeczy zostają zamrożone."
Mark: "Na jak długo?"
Piper: "Nie bardzo, chodźmy."
— Piper wyjaśnia swoją moc.

Molekularne unieruchomienie (ang. Molecular Immobilization), powszechnie określane jako zamrażanie, jest umiejętnością zdolna spowalniania ruchów molekuł do punktu, w którym poruszają się tak wolno, że objekty i ludzie wydają się całkowicie nieruchomi, odtwarzając zatrzymywanie czasu w zlokalizowanym zakresie.

Piper Halliwell rozwinęła tę zdolność tuż po tym, jak się urodziła. To było potem jej odebrane i ''uśpione'' w czasie swojego dzieciństwa i swoich młodzieńczych lat przez Babcię, która była jej córką w poprzednim wcieleniu, ale została odzyskana i ''przebudzona'' w 1998 roku. Ona pierwotnie wywoływała swoje zdolności przez panikowanie lub bycie w strachu, machając swoimi dłońmi w powietrzu, jak ona ''zamroziła'' swój cel.

Opracowane zdolności magiczne

Zaawansowane molekularne unieruchomienie

Ewoluowany dar molekularnego unieruchomienia

Piper zamraża wszystko!

Prue: "Zamroziłaś-"
Piper: "Wszystko!"
— Prue i Piper, zachwycając się nad jej mocą

Gdy w 1999 roku-Piper i Prue odwiedziły przyszłość w 2009 roku, odkryły, że moc Piper się rozwinęła. Ona była zdolna zamrozić cały blok w mieście, w tym ptaki wysoko w powietrzu. Zamiast małej grupy ludzi i przedmiotów, Piper mogłaby teraz zamrozić ''wszystko''. Ten ewoluowany dar był nadal ograniczony bez bariery fizycznej, ponieważ śmiertelniczka wewnątrz pobliskiego bydynku nie była dotknięta zamrożeniem na dużą skalę.

Z biegiem czasu Piper zauważyła, że jej moc ewoluowała: jest w stanie zamrozić niektóre z nawet najsilniejszych demonów, a przynajmniej ich spowolnić. Z czasem Piper była w stanie zamrozić wszystko wokół niej, w tym rzeczy w środowisku naturalnym; takich, jak opady deszczu.

Pobratymcze zdolności magiczne

Przyśpieszenie molekularne

Zdolność do sprawienia, że molekuły odbijają się z prędkością, która powoduje, że stają się w nieładzie. Powoduje to gwałtowny wzrost temperatury. W rezultacie tego nagrzewania, dar może spowodować stopienie lub spalenie przedmiotów.

Spalanie molekularne

Zdolność do przyśpieszania ruchu molekuł, co sprawia, że eksplodują. Dar jest aktywowany za pomocą gestów dłoni, i jest postrzegany jako ewoluowanie tego daru.

Spowalnianie ruchu molekuł

Możliwość spowalniania ruchu molekuł drugiego człowieka lub przedmiotu, co wydaje się tak, jakby czas został spowolniony, wskazując na cel w zwolnionym tempie. Jest to postrzegana jako słabsza forma tej władzy. To była główna moc przodkini Piper, Priscilli Baxter.

Zamrażanie molekuł

Zwana także jako Zamrożenie, umiejętność ta pozwala na krystalizowanie objektu lub istoty, zamykając ich w bryle lodu. To oznacza dosłowne zatrzymywanie czasu bryłą lodu. Piper otrzymała tę umiejętność, kiedy ona została zmieniona w Złą wiedźmę w 2001 roku.

Bliźniacze zdolności magiczne

Zatrzymywanie czasu

Zatrzymywanie czasu

Zdolność do spowalniania czasu do takiego stopnia, że wydaje się być zamrożonym w czasie, powodując, że jest, a nawet inni są z normalną prędkością, na czas bliżej nieokreślony.

Ponieważ moc ta wymaga dużej ilości dozy magii i mocy, umiejętność ta jest posiadana tylko przez wielkie, potężne stworzenia, takie jak Anioły Przeznaczenia i Awatarzy. Istoty, które są w stanie kontrolować czas, takie jak Tempus, także posiadają taką moc.