FANDOM

Kriokineza (ang. Cryokinesis) jest niezwykle rzadką umiejętnością wśród całej społeczności magicznej, ale równie potężną, której nie można lekceważyć, bowiem jest w stanie zneutralizować nawet siłę miotania ogniem z dłoni, otaczając ją chmurą chłodnego powietrza, pochłaniając ją, i krusząc na opady śniegu na ziemię.

Phoebe Bowen, czarownica pochodząca z rodu czarownic Warren, gromadziła w sobie taki dar. W jej wykorzystaniu polegało to na dmuchnięciu powietrzem na swoją dłoń, co wywoływało chmurę chłodnego powietrza, które pokrywało warstwą lodu wszystko, w co uderzyło. Dzięki tej mocy Phoebe mogła łatwo ugasić pożar, a także zniwelować snop ognia pirokinetyka. Żadne inne czarownice nie prezentowały takiej mocy. Jednak możliwe jest, że jej przyszłe wcielenie otrzymałoby swoją utraconą moc, gdyby nadal żyło, i rozwijało jeszcze bardziej swoją siłę magiczną, i zdolności.

Demony są także znane z posiadania takiej władzy, przykładem jest Ludlow, który porywał Podpalaczy, a potem przybywało Źródło, i odbierało im moc. Ostatecznie został odegnany z powodu Zaklęcia Mocy Trzech, które miało na celu skruszenie lodu i śniegu, doprowadzając do śmierci Ludlowa, poprzez przywołanie obrazu świata przyrody przez zaklęcie Haiku Mocy Trzech.

Gdy dokonała się naturalna bowiem szala magii przechylona na korzyść zwykłych śmiertelników, okazało się, że Henry Mitchell Jr. znalazł się w posiadaniu takiej umiejętności. Podczas korzystania z kompetencji jego oczy błyszczały barwą niebieską, i zimną. Stracił ją, gdy naturalny porządek wszechświata został przywrócony.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki