FANDOM

"Nie ma 'ew' wystarczająco głośno" Irma do Blunka, kiedy wręcza jej kij pokryty śliną Passlinga

"Panno nikczemna, jeśli już, królowo!" Irma do Kadmy w Obrońcy

"Tak! Uwielbia [Cornelia] te płaczliwe ballady! 'Wróć do mnie!'" Irma o guście Cornelii do muzyki w Błotne ślimaki

"I dostaniesz moc...błota?" Irma w Magii Meridianiu

Podpis Irmy

Irma Lair to fikcyjna postać w komiksie W.I.T.C.H., a także serialu telewizyjnym o tej samej nazwie. Jest jedną z pięciu nastoletnich dziewcząt, które zostały wybrane na nowe Strażniczki Kondrakaru. Ich misją jest ochrona Kondrakaru, ośrodka wszechświata, i innych planet przed złem.

Irma jest 14-letnią nastolatką, która jest w ósmej klasie w sezonie 1, a w dziewiątej klasie w sezonie 2 w Instytucie Sheffield. Ma jasnobrązowe, lekko faliste włosy i zielononiebieskie oczy. Jej urodziny przypadają na 13 marca, a jej znakiem zodiaku są Ryby. Ona jest dźwięczna przez Candi Milo. Jako Strażniczka Wody, Irma kontroluje wodę do woli, jak również posiada inne zaawansowane moce. Jej kolor tematyczny to turkus, a jej symbolem jest niebieski grzbiet fali.

Ukazanie się

Irma Lair jako czternastolatka w W.I.T.C.H.

Irma jest 14-letnią nastolatką. Ma ramię, jasnobrązowe, lekko faliste włosy i zielononiebieskie oczy. Jej urodziny to 13 marca, a jej znakiem zodiaku są Ryby.

Lubi długie kąpiele, prysznice, muzykę rockową i pseudonimy.

Irma jest szalona o chłopcach, i miała wiele różnych obiektów westchnień, a pierwszy to Andrew Hornby (ale nic się nie działo między nimi), i po tym, jak ona miała słodką przyjaźń z Joelem. Ale jej pierwszą miłością był Stefan, jej jedyny prawdziwy chłopak.

Jej idolem jest Karmilla, wokalistka; ona także jest wielką fanką piłkarza Davida Addamsa.

W wydaniu #50 jej alternatywną przyszłością był Instruktor Delfinów, ale w wydaniu #121 jej prawdziwą przyszłością jest bycie nauczycielką.

Osobowość

Mała Irma

Mała Irma

Irma to odważny, wesoły, optymistyczny, i pełen humoru człowiek. W porównaniu z innymi członkiniami W.I.T.C.H., ona jest najbardziej zarozumiałym członkiem zespołu i często wydaje się być najmniej poważna, ponieważ wiadomo, że złamała żarty o prawie każdym, z którym się styka. Pomimo skłonności do żartowania w obliczu problemu, jest uprzejmą osobą, która troszczy się o tych, z którymi ma związek.

Często widać, jak wykorzystuje swoje moce dla korzyści osobistych. Irma może być trochę czasami wrażliwa, i zemdlała, kiedy po raz pierwszy ujrzała Panią Rudolph w jej postaci Meridiańczyczki.

Gdy to konieczne, wykazuje cechy przywódcze. Irma prawie zawsze chce być w centrum uwagi, i, w zależności od osoby, może lub nie może mieć długo urazów. Ona ma też duży apetyt, ujawniający się w momencie, kiedy pożera prawie wszystkie ciasteczka pani Rudolph bez obawy o to, że mogą być zatrute, w przeciwieństwie do innych ostrożniejszych Strażniczek. Irma może być postrzegana jako największy flirt i chłopak w drużynie ekspertów.

Powiedziała tylko jednej osobie, że jest strażniczką wody — Stefanowi.

Irma kocha muzykę, jej idolem jest Karmilla, a także w programie telewizyjnym, ona prowadzi K-Ship w Instytucie Sheffield.

Irma kship

Rodzina Irmy

Irma z rodziną

Rodzina Irmy

Ona żyje w domu z ojcem policjantem, Tomem Lairem, jej złośliwym, 7-letnim przyrodnim bratem, Chrisem (który zachowuje się źle z powodu niedojrzałości siostry), i Anną Lair, która jest jej macochą w komiksach i mamą w animowanej serii. W komiksie ma żółwia domowego o imieniu Liściasty, w którym ona wyznaje wszystkie swoje sekrety.

Ubiór Strażniczki

Pierwsza postać

Pierwsza postać

Nowa postać

Kostium strażniczki Irmy składa się z delikatnego, nieco od ramion, długiego rękawa w górnej części z purpurową mini-spódnicą, która ma rozcięcie po lewej stronie. Ona także ma turkusowe i w zielone paski rajstopy, a jej buty są butami o wysokości o wysokości kostki.

W łuku Nowych Mocy, jej włosy rosną jeszcze bardziej i stają się faliste, a jej kostium przechodzi przemiany. Zamiast jej butów do kostek, otrzymuje buty na kolanach. Jej koszulka zostaje zmodyfikowana w bezrękawnik, który odsłania jej godło Strażniczki na klatce piersiowej i obejmuje jej cały obszar żołądka. Plus, spódnica spada na kolana i rozciąga się po bokach. Ona również dostaje długie, czarne rękawiczki, które zatrzymują się o kilka cali nad łokciami.

W piosenkach tematycznych w Stanach Zjednoczonych, jest ona na początku widziana z delikatną koszulką i fioletową spódnicą, ale pod koniec piosenki jej ciuchy zmieniają swoje kolory.

Moce i umiejętności

Gifagua
Irma kontroluje oceaniczne fale pływowe

Irma z jej żywiołem

Irma

Irma w jej postaci elementarnej

Irma posiada elementarną zdolność do kontrolowania i manipulowania żywiołem Wody i wszystkimi jej trzema postaciami, czy to ciekłe, stałe, czy gazowe. W końcu zaczyna kontrolować i manipulować ciałami ciekłej wody, aby zatrzymać pędzącą wodę lub tworzyć kształty, takie jak miecze, i może tworzyć pęcherzyki wodne napełnione powietrzem, aby podróżować pod wodą. Ona może kontrolować i manipulować ciekłą wodą w chmurach, aby zadbać o deszcz i kontrolować ciśnienie wody, które pozwala wodzie pod swoją kontrolą złapać przedmioty, a nawet wyciąć z łatwością metal, skały, stal, żelazo, i skórę z łatwością. W animowanych seriach może tworzyć wodę z cienkiego powietrza i atakuje głównie z wybuchami ciekłej wody, którą ona tworzy ze swoich dłoni.

Irma ma również możliwość manipulowania magiczną energią wody, co przejawia się w postaci promieni turkusowych. Ona może także używać wody do cięcia przedmiotów i przytrzymywania ich przez zwiększenie ciśnienia wody.

Później, gdy moce Strażniczek zostają napędzane przez mistyczną energię wykorzystaną do podniesienia Sieci, one zaczynają manifestować nowe, mocniejsze siły i możliwości. Irma otrzymuje siłę i zdolność kontrolowania umysłu, zdolną do wpływania i kontrolowania działań innych, takich jak sprawienie, aby jej ojciec swobodnie na nią szedł, aby uniknąć uziemienia lub złamania innego wolnego od zewnętrznej kontroli umysłu. Ona nie potrafi spustoszyć skutki zaklęcia intrymacyjnego Rogu Hipnoz czy Nerissy, ale kiedy moc tych rzeczy zostaje osłabiona, jest w stanie je złamać.

Irma także wykazuje większą kontrolę ze swoją mocą nad wodą zdolną do zamrażania i odparowywania jej do woli, odwadniania, i znana jako ssania wody przez istoty, i stworzyła olbrzymią wersję samej siebie z czystej ciekłej wody używając siebie jako ogniwa tego wodnistego olbrzyma.

Gdy ona staje się jednością z wodnym smokiem w ''Szczycie'', ona zmienia się w czysty ciekły wodopodobny byt. Najnowsza moc Irmy jest znana jako Wróżenie, zdolność do przewidywania jej teraźniejszości i przyszłości w różnych płynach i przejrzystych snach.

Poniżej znajduje się lista zdolności magicznych, umiejętności, a także innych talentów, którymi dysponuje Irma:

Wodne moce:

  • Hydrokineza: Ona posiada umiejętność manipulowania, kontrolowania i tworzenia wody z cienkiego powietrza (w kreskówce i przez łuk komiksu ''Nowych Mocy'').
  • Krzepnięcie wody: Ona może zesztywniać przedmioty wodę, aby chwytać przedmiot.
  • Konstrukcje wodne: Ona może tworzyć różne prowizoryczne bronie, takie jak miecze, sztylety, tarcze, bariery, i tworzyć zwierzęta, takie jak węże, macki i ptaki do ataku lub obrony
  • Spacery wodne: Ona może chodzić po wodzie.
  • Wytwarzanie pola siłowego: Ona może tworzyć pola siłowe za sprawą wody.
  • Manipulowanie ciśnieniem: Może zmieniać ciśnienie wody, aby przebić przez przedmioty.
  • Impuls wodny: Ona może wyrzucać siebie samą na zewnątrz z masy wody.
  • Manipulowanie deszczem: Potrafi kontrolować i przyzywać deszcz, np. lekki lub ciężki deszcz.
  • Tworzenie chmury: Może tworzyć chmury z cząsteczek wody.
  • Wytwarzanie mgły: Może tworzyć gęstą mgłę, kontrolować parowanie.
  • Wytwarzanie chmury/Manipulowanie parą: Ona może tworzyć obfite chmury pary na pokrycie.
  • Wytwarzanie pływowych fal: Potrafi stworzyć ogromne fale pływowych, wirów, burz, ulew, powodzi, tsunami zgodnie z życzeniem.
  • Manipulowanie płynem ustrojowym: Potrafi kontrolować płyny w ciele człowieka; kontrolując i manipulując człowiekiem wbrew jego woli w celach lalkarskich.
  • Manipulowanie temperaturą ciała: Może podnosić temperaturę ciała.
  • Chlorokineza: Ona może kontrolować roślinne życie, kontrolując wodę wewnątrz.
  • Mimikroza wodna: Dosłowne zostanie istotą czystej wody w płynie
  • Kriokineza: Potrafi tworzyć, kontrolować i manipulować lodem, śniegiem i gradem zgodnie z wolą
  • Hydro-Termokineza: Ona może super-podgrzewać i zagotować wodę i wszystkie inne ciecze do wrzącej temperatury.
  • Respiratory wodne: Ona potrafi oddychać pod wodą.
  • Hydromancja: Ona może zobaczyć żywe wizje lub sceny w odbiciu wodnym.

Oprócz kontrolowania wody, Strażniczka także ma możliwość:

  • Telepatycznego kontrolowania umysłu
  • Latania (seria animowana)
  • Oczarowywania (innymi słowy, staje się starsza)
  • Przenoszenia
  • Niewidzialności, jak widać w wydaniu komiksu W.I.T.C.H. # 26
  • Wykorzystywania udoskonalonej intuicji
  • Zmieniania wyglądu fizycznego samej siebie i innych
  • Moce Wróżenia: Przewidywanie przyszłości w różnych płynach i jasnych snach
  • Uosobienie: Tworzenie fizycznych uosobień samej siebie
  • Manipulowanie kolorami: Zmienianie kolorów tkanin

Życie miłosne

Przez całą serię, Irma jest pokazana, ze jest szalona na punkcie chłopaków i patrzy za chłopakiem. Nawet dumnie powiedziała, że jest i zawsze będzie ''przepięknym singlem''. Nawet przed rozpoczęciem serii, w specjalnym wydaniu; Rok Wcześniej, ona została pokazana, ze szuka dla siebie chłopaka. Ona idzie tak daleko, że jeden z nich o imieniu Jewel, który ma specjalne zdolności psychiczne, zachowa obietnicę, że powie jej, kim będzie jej chłopak.

Podobnie jak większość dziewczyn w komiksowej wersji, Irma ma swoje życie miłosne. Irma jest jedyną, która nigdy wcześniej nie była w związku, ale w przeciwieństwie do innych, starała się najbardziej, aby zwrócić na siebie uwagę chłopców. Pierwszy raz to się stało, kiedy wykorzystała swoją postać Strażniczki, aby wejść do klubu i poznać tam popularnego chłopca ze szkoły, zwanego Andrew Hornby. Jednak on skończył próbując ją pocałować zbyt wcześniej i przypadkowo Irma zmieniła go w ropuchę. Irma starała się ponownie uwydatnić jego i innych popularnych facetów, zwiększając swoje ciało. Odbijało to, że jej ciało prawie nie zmieniło się z powodu niemal utraty swoich mocy.

Martin i Irma

Martin Tubbs był zauroczony w Irmie i od samego początku starał się zwrócić na siebie jej uwagę i próbuje z nią flirtować. Irma początkowo nie jest zainteresowana, wierząc, że jest kretynem i frajerem. Gdy Kropla Astralna Irmy obiecuje Martinowi, że pójdzie z nim na randkę, prawdziwa Irma została zmuszona do pogodzenia z nim mimo jej życzenia. Pomimo swoich uczuć i swojej niechęci wobec Martina, ona cieszy się ze sobą i uważa Martina za śmiesznego. Martin także pomaga jej z odrabianiem jej prac domowych, kiedy stopnie Irmy spadają. Później Astralna Irma stała się tak zdegustowana na Martina, że nazwała go kretynem i powiedziała, żeby zostawił ją w spokoju. Z tego powodu Martin jest zmęczony zachowaniami Irmy i postanawia ją ignorować. Kiedy Astralne Krople znikają, Irma zauważa, że Martin ją ignoruje i stara się za nim podążać i poprosić go, aby pomógł jej od nowa przy pracy domowej. Jednakże, Martin zdaje się być zirytowany, ale nadal stara się być miły dla niej. Wreszcie, później Irma rozmawia z nim i mówi Martinowi, żeby zrezygnował z tego, żeby byli kimś więcej, niż tylko przyjaciółmi. Martin rozumie ją i nie ma nic przeciwko przyjaźni z nią, więc Martin stał się jednym z najlepszych przyjaciół Irmy.

Irma szczęśliwa

W wydaniu #50 możliwa przyszłość pokazuje, że Irma zainteresowała się Martinem, który dorasta jako przystojny młody człowiek.

W programie Planet Boys, kuzyn Matt'a, Sean, interesuje się Irmą i flirtuje z nią otwarcie i pewnie. Irma jednakże, nie lubi jego zachowań i odsuwa go, mówiąc mu, że się rumieni.

Irma witch

Joel, przyjaciel Matt'a, niedawno stał się blisko z Irmą, ponieważ mają ze sobą wiele wspólnego, a także mówią godzinami o tematach, które kochają. Irma także rumieni się wokół niego. Tymczasem, Martin rozpoczął związek z Francuskim piórem. To wstrząsa Irmą, i ją irytuje. Irma często stara się sprawić, żeby Martin był zazdrosny o to, że jest z Joelem, ale nie wydaje się to robić. Irma ma też trudności ze skupieniem się na Joelu i Martinie, sugerując, że jej zaczyna podobać się Martin, lub od zawsze go lubiła, nie wiedząc o tym, a teraz nie zwraca na nią uwagi, czego oczywiście jej brakuje. Jednak przyznaje Joelowi, że mu się podoba i przyjął go w ten proces, że Joel odpowiedział, że też ją lubi. Pomimo tego, nigdy nie wydaje się, aby rzeczywiście jasno stwierdzić, że ich związek jest romantyczny, co sugeruje, że ci dwoje oznaczali, że to, co mówili, było tak samo dobrymi przyjaciółmi.

Irma z chłopakiem
W nowej serii, Irma wreszcie ma prawdziwego chłopaka, o imieniu Stefan, który jest stosunkowo nową postacią w serii. Ujawnia się Stefanowi, że jest strażniczką podczas łuku Nowych Mocy.
Irma ze Stefanem
W animowanej serii, Irma nigdy nie ma chłopaka; chociaż Martin wciąż jest w niej zadurzony, a ona zadurzona w Andrew.

Drobnostki

  • Jest w tej samej klasie, co Taranee i Hay Lin.
  • Jej ulubionym przedmiotem (w pewnym stopniu) jest Geografia.
  • Jej ulubionym kolorem jest turkus.
  • Jej hobby to relaks i słuchanie muzyki, jeśli liczą się jako hobby. Uwielbia pływać, ale nigdy nie zacznie uprawiać tego konkurencyjnie.
  • Dla niej najlepszą rzeczą jest nowy album Karmilli, lody czekoladowe, i lato na plaży.
  • Nie lubi testów z Francuskiego, spoconych P.E. lekcji, pająków, i koloru różowego.
  • Ona absolutnie nienawidzi Christophera.
  • Irma ma najwięcej obiektów westchnień, niż wszystkie pozostałe Strażniczki.
  • Jej ulubioną muzyką pop jest Karmilla.
  • Uwielbia karaoke i potrafi rapować całkiem nieźle.
  • Irma jest imieniem nadawanym kobietom. Nazwa pochodzi od staroniemieckiego słowa irmin, czyli świata.
  • W animowanej serii, Irma jest jedyną członkinią Strażniczek, która nie została Transerem.