FANDOM

Dawne Czarodziejki (ang. the former of the Charmed Ones) były spełnieniem Wielkiego Proroctwa, które mówiło o nadejściu trzech, a właściwie czterech sióstr, z którymi nikt nie miał dość sił, by się z nimi zmierzyć, nie na darmo były najpotężniejszymi wiedźmami wszechczasów, zanim ich prawdziwa moc na dobre je opuściła i przeszła na potomstwo Piper i Leo, a mianowicie na Wyatt'a, Chrisa i Melindę, którzy stali się ucieleśnieniem Najwyższej Magii i najpotężniejszej ze wszystkich form magii. Nikt nie był, aż tak potężny, by rzucać wyzwanie dawnym Czarodziejkom. Zdziesiątkowałyby starą gwardię, a demony potrzebowaliby czasu, aby odbudować swoją potęgę. Nikt nie był potężniejszy od nich, przynajmniej tak było do chwili, w której wypełniły to, co zostało im przeznaczone, a ich prawdziwa moc i siostrzane połączenie znane jako Moc Trzech, najpotężniejsza ze wszystkich form magii, została odziedziczona przez najstarsze potomstwo sióstr Halliwell, zostawiając siostry Halliwell jako naturalnie potężne wiedźmy, które mimo, iż Moc Trzech odeszła ze swojego dawnego życia w poprzednim wcieleniu, którym one same były, wciąż wydawało się, że zachowały niektóre z ich boskich mocy, a ich magia okazała się być oparta na tych samych dawnych mocach, które już słuchały tylko rozkazów wydawanych przez Ucieleśnienie Odrodzenia. Ponad to wszystko, każda ze wszystkich czterech sióstr miała swoje dawne życie w poprzednim wcieleniu, w którym były ze sobą spokrewnione, albo żyły w czasach późnego średniowiecza. Każda z nich miała w sobie potężną magię. Nikt by im nie podołał, gdyby nadal gromadziły w sobie swoje dawne prawdziwe moce dawnych Czarodziejek. One już nie są najpotężniejszymi wiedźmami wszechczasów, ale wciąż są naturalnie potężnymi Czarodziejkami, zdolnymi odpierać swoich siostrzeńców i dzieci na pewien czas, ale nie wiadomo na jak długo. Ten wyczyn był pełen podziwu u całej społeczności magicznej, ponieważ wcześniej było nie do pomyślenia, aby ktokolwiek odpierał Moc Trzech na tak długo, nie licząc się ze śmiertelnymi konsekwencjami prób ich zniszczenia. U dawnych Czarodziejek było to możliwe ze względu na fakt, że w przeszłości, jak za dawnych czasów to one dysponowały ich prawdziwą mocą i ewoluowały je w pełni. Przepowiadano ich nadejście. Wszystkie są powiązane z rodem Halliwell'ów, bez względu na swoje prawdziwe pobudki. Jednak ich dawne moce nie były wieczne, a ze względu na to, że nie były źródłem całego magicznego wszechświata, dawne Czarodziejki mogłyby zostać odarte z ich mocy, i stracić swoje zdolności magiczne na zawsze, ale musiałyby je odzyskać, aby kontynuować dzieło swoich przodków i wypełnić swoje przeznaczenie do końca. Tylko one mogłyby zachować równowagę świata pomiędzy życiem wszystkich istnień we wszechświecie, unicestwiając demony, które mogłyby stanowić zagrożenia dla wszystkich, jak i dla nich. Wielkie Proroctwo, które zostało ogłoszone trzysta lat temu przez potężną przodkinię, imieniem Melinda Warren, w dniu jej śmierci i spalenia na stosie za praktykowanie czarów w czasach polowań na czarownice, mówiło tylko o trzech, a nie czterech wiedźmach. Prue i Paige dzielą pomiędzy sobą jedną z jej moc, a Piper i Phoebe gromadziły w sobie dwie pozostałe odpowiednio. Moc czterech wiedźm mogłaby się okazać kataklizmem. Jedynym rozwiązaniem, dla którego dawne Czarodziejki mogły istnieć była prawdziwa moc trzech dawnych Czarodziejek, a nie czterech. Ich zdolności magiczne, które gromadziły w sobie przez te wszystkie lata, a także umiejętności w wykorzystywaniu magii i czarów obejmowały przeróżne magiczne umiejętności, jakich nie posiadały zwykłe wiedźmy. One same się nimi stały, ale ich naturalnie potężna magia uczyniła je niezwykłymi Czarodziejkami, gotowymi oddać życie za człowieka, tak jak kiedyś Prue, która została tragicznie i przedwcześnie zamordowana przez demona o imieniu Shax, który był Asasynem Źródła Wszelkiego Zła, kiedy zasłoniła doktora Griffithsa w swoim rodzinnym domu przed śmiercionośnym ciosem, jaki zadał jej Shax, rzucając ją z ogromną siłą przez ścianę, symobolizując koniec Mocy Trzech. Prue już umarła z powodu utraty krwi i jej trwałych obrażeń, odniesionych podczas Ostatecznego Starcia, które zostało zakończone, że dawne Czarodziejki przestały istnieć w chwili, w której pogrzebały swoją siostrę. Jednak ich dawno zaginiona młodsza siostra przyrodnia zajęła miejsce wśród szeregów dawnych Czarodziejek, i odrodziła wówczas Moc Trzech. Tak długo jak Prue byłaby powiązana z rodem Halliwellów, tak długo powstrzymywałaby siostry przed objęciem prawdziwej mocy. W komiksie Prue odradza się jako blond dziewczyna o imieniu Patience zamieszkująca Salem w stanie Massachusetts. Po dołączeniu do jej sióstr – Piper i Phoebe oraz po raz pierwszy Paige – ich moce zaczynają wariować, gdyż początkowa przepowiednia nigdy nie mówiła o „Mocy Czterech”, dlatego decyduje się oddać swoje moce, by moc Paige nie kolidowała z jej, przywracając kontrolę nad Mocą Trzech i uwalniając się od więzów. Ostatecznie dusza Prue opuściła ciało Patience i dołączyła do swojej rodziny w zaświatach, godząc się wreszcie ze swoim tragicznym losem. Każda ze wszystkich czterech sióstr otrzymała imię zaczynające się na literę P, zgodnie z tradycją rodziny Halliwell nadawania nowonarodzonym dzieciom imion zaczynających się na literę P. Ostatecznie, gdy było już po wszystkim, a zagrożenie Przedwiecznych zostało zażegnane, Piper, Leo i Coop postanowili utworzyć Radę Czarownic, aby sprawować rządy nad samymi sobą, a nie być kontrolowanymi poprzez boskie bóstwa, i bycia przez nich sądzonymi. Pewien czas w ich życiu dawne Czarodziejki wypełniły swoje przeznaczenie, a Ucieleśnienie Odrodzenia przejęło walkę dawnych Czarodziejek ze złem od matek i ciotek.

Odrodzenie Edytuj

Zła Czarownica Edytuj

Paige w swoim dawnym życiu w poprzednim wcieleniu była Złą Czarownicą, żyjąca w czasach późnego Średniowiecza. Późno zyskała swoje zdolności magiczne, ale szybko nauczyła się je wykorzystywać. Zła Czarownica wzywała i rozkazywała żywiołom, ale nadużyła swojej władzy, dlatego ta wielka moc nie przeszła na naszą Paige. Pragnęła począć dziewica z Księciem i przejąć władzę nad całym królestwem, ale jej zamiary zostały udaremnione przez wkroczenie do akcji dawnych Czarodziejek i jej przyszłego wcielenia. Została najprawdopodobniej uwięziona, albo karana za swoje zbrodnie przeciwko władzy królewskiej, a zmarła gdzieś na początku 13 wieku. Odrodziła się zaledwie osiemset lat po swojej śmierci jako najmłodsza dawna Czarodziejka i młodsza siostra przyrodnia Prue, Piper i Phoebe.

Pearl Russell Edytuj

Phoebe w swoim dawnym życiu w poprzednim wcieleniu żyła w latach dwudziestych XX wieku, jako jedna ze swoich ciotecznych prababek. Wcześniej Pearl też była dobra, to znaczy, zanim zakochała się w Antonie, który był nieśmiertelnym czarownikiem, i sprowadził ją na złą drogę. Urodziła się w XIX wieku 2 lipca 1894 roku, a zmarła 17 lutego 1924 roku w swoim rodzinnym domu. Gromadziła w sobie możliwość wzniecania ognia siłą woli, która potem została trzykrotnie zwiększona przez miksturę przygotowaną przez jej kochanka, Antona. Ewoluowała do tego punktu, w którym mogła miotać ogniem z dłoni. Odrodziła się ponad pięćdziesiąt jeden lat po swojej śmierci z rąk swoich młodszych kuzynek, które w obecnym życiu były jej starszymi siostrami, jako trzecia siostra Halliwell i niegdyś uważana za najmłodszą ze wszystkich dawnych Czarodziejek. Jej zdolności magiczne w zakresie wykorzystywania mocy ognia przeszłyby na Phoebe, ale przepadły za zło, jakie Phoebe wyrządziła w dawnym życiu.

Phoebe Bowen Edytuj

Prue w swoim dawnym życiu w poprzednim wcieleniu nazywała się Phoebe Bowen i była jedną ze swoich ciotecznych prababek. Była potężną wojowniczką w walce ze złem, i stała się dobrą wiedźmą. Walczyła ze złem u boku swoich kuzynek, które w przyszłości były jej siostrami, zanim Pearl zboczyła z drogi i zaczęła walczyć w imię Wyższego Zła. Po tym, jak Phoebe i Priscilla dały jej szansę na rozmowę z nimi i nawrócenie się na dobro, której nie wykorzystała, Phoebe była gotowa zamordować swoją kuzynkę i rzucić na nią klątwę, tak, że jej śmierć dosięgnie wszystkie jej następne wcielenia, w tym Phoebe z przyszłości. Ostatecznie osiągnęła cel. Była profesjonalnym fotografem. Urodziła się w styczniu 1895 roku, a zmarła w maju 1970 roku mając wówczas ponad siedemdziesiąt pięć lat, zaledwie pięć miesięcy przed odrodzeniem się jako najstarsza i najpotężniejsza ze wszystkich czterech dawnych Czarodziejek. Phoebe nie miała ani dzieci, ani nigdy się nie ożeniła. Dysponowała mocą kriokinezy, która w jej wykorzystaniu była potężna, skoro Anton zwiększył zdolności pirokinetyczne Pearl trzykrotnie. W jej użyciu polegało to na dmuchnięciu powietrzem na jej dłoń co wywoływało chmurę chłodnego powietrza, które pokrywało warstwą lodu wszystko w co uderzyło. Dzięki tej mocy Phoebe mogła łatwo ugasić pożar a także zniwelować snop ognia pyrokinetyka. Żadne inne czarownice nie prezentowały takiej mocy. Jej potężna moc w zakresie wykorzystywania mocy i zdolności do manipulowania, generowania i kontrolowania lodu i śniegu przeszłaby na Prue, jej obecne życie, ale przypuszcza się, że w późniejszym czasie w jej życiu wykorzystała je w sposób nieprawidłowy, i mogła je stracić w chwili odrodzenia.

Priscilla Baxter Edytuj

Piper w poprzednim wcieleniu nazywała się Priscilla Baxter i była matką swojej babci w obecnym życiu. Stała się prababką dawnych Czarodziejek. Walczyła po stronie dobra przeciwko siłom ciemności, a swoje zdolności magiczne wykorzystywała w sposób odpowiedzialny i prawidłowy, godny podziwu, dlatego jej moc wzrosła w następnym wcieleniu. Urodziła się we wrześniu 1897 roku, zmarła w grudniu 1970 roku, miała wówczas ponad siedemdziesiąt trzy lata. Była przy narodzinach swojej najstarszej prawnuczki, Prue Halliwell, która była wcieleniem jej zmarłej kuzynki, która zmarła pięć mięsięcy przed swoim odrodzeniem. Była żoną Gordona Johnsona, oraz matką dwóch swoich dzieci; potężnej wiedźmy imieniem Penelope ''Penny'' Halliwell (z domu Johnson), oraz zwykłego śmiertelnika Gordona Johnsona II, nazwanego na cześć jego ojca. Dysponowała mocą spowalniania ruchu molekuł, co mogłoby jej zyskać na czasie. Odrodziła się zaledwie trzy lata po swojej śmierci, jako swoja druga najstarsza prawnuczka, Piper Halliwell.

Umiejętności w zakresie magii i czarów Edytuj

Dwie dawne Czarodziejki zakończyły życie

Dawne Czarodziejki dysponowały taką mocą, o jakiej świat nigdy nie marzył. Ich siostrzana więź i połączenie były za dawnych czasów znane jako prawdziwa moc dawnych Czarodziejek, najpotężniejsza ze wszystkich magii, dzięki której były niezwyciężone. Nikt nie był potężniejszy od nich, nikt nie był, aż tak potężny, by rzucać wyzwanie dawnym Czarodziejkom. Tylko one mogłyby podołać wszelkiej magii, ale po tym, jak prawdziwa moc dawnych Czarodziejek raz na zawsze je opuściła, a całe to zdarzenie i zmiany były permanentne i nieodwracalne, oddały swoją esencję Ucieleśnieniu Odrodzenia, co sprawiło, że stały się naturalnie potężnymi Czarodziejkami, ale stały się podatne na ataki demonów z najwyższego poziomu, chociaż mogli je odpędzać na pewien czas, chociaż nie mogłyby już ranić demonów, a także czarnoksiężników, i zmuszać ich do odwrotu bez końca, ponieważ nie byłyby już zdolne unicestwić niektórych z nich, które mogłyby zostać odegnane tylko za pomocą prawdziwej mocy dawnych Czarodziejek, a jedynie mogłyby już tylko ich odpierać, ale nie unicestwiać. Czary i zaklęcia spisane w Księdze Cieni stały się wówczas bardzo ograniczone dla dawnych Czarodziejek, jak w przypadku wszystkich wiedźm na całym świecie, do których miałoby dostęp tylko Ucieleśnienie Odrodzenia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki