FANDOM

Podpis Cornelii

"Co wy byście beze mnie zrobiły?" Cornelia do innych strażniczek, Caleba i Blunka po tym, jak została doładowana z powodu ingerencji Halinor z Aurameres

"Ty, silna Cornelio, mocą Ziemi." Yan Lin do Cornelii w Mocy Przyjaźni

Cornelia Hale to fikcyjna postać w komiksie W.I.T.C.H., a także serialu telewizyjnym o tej samej nazwie. Jest jedną z pięciu nastoletnich dziewcząt, które zostały wybrane na nowe Strażniczki Kondrakaru. Ich misją jest ochrona Kondrakaru, ośrodka wszechświata, i innych planet przed złem.

Cornelia jest 14-latką, urodzoną 10 maja 1990 roku, co czyni ją Bykiem. Jest najstarsza z obecnej grupy Strażników Kondrakaru, z których każda ma inną moc żywiołową. Uczęszcza do Instytutu Sheffield wraz z pozostałymi czterema Strażniczkami. Jest konkurencyjną łyżwiarką lodową i zdobyła liczne medale za swoje umiejętności w zakresie sportu (W Fasady, okazuje się, że ''tylko dziewięć z jej dziesięciu medali to złoto'' przez Lillian). Jej ulubionym przedmiotem szkolnym jest Historia. Jej kolorem tematowym jest Zielony, a jej symbolem jest znak Zielonego Kręgu. Ona jest głosem Christel Khalil.

Rodzina Cornelii

Najstarsza córka wysokiej klasy rodziny, jej ojcem jest Harold Hale, i prowadzi bardzo udany bank. Jej matką jest Elizabeth Landon Hale, która wygląda prawie dokładnie tak samo jak Cornelia, i jest bardzo surowa. Podobnie jak jej młodsza siostra Lillian, która jest nieco bolem w szyi. Ma także kota o imieniu Napoleon.

Osobowość

Cornelia jest materialistyczną osobą, która troszczy się o swój wygląd i modę. Cornelia jest zbyt pewna siebie i uważa, że wszystko może zrobić sama. Mimo to, jest głęboko rozważną osobą, która może być bardzo romantyczna. Nie zawsze jest najbardziej pozytywną osobą, ale udaje się jej pokonać przeszkody z postawą. Jest bardzo twarda i uparta, i najmniej przypuszczalną Strażniczką do zaakceptowania lub uwierzenia w coś, jak pokazano, gdy dowiedziała się, że została Strażniczką. Podczas rządów Fobosa, ona była jedyną osobą, która wciąż miała ufność i wiarę w Elyon, nawet zagrażając jej życiu, aby spróbować porozmawiać z nią o niebezpieczeństwie, w jakim się znajdowała. Pomimo tego, że Elyon nie uwierzyła w jej słowa, pomogła Cornelii i innym Strażniczkom uwięzić Fobosa.

W komiksie, Cornelia jest spokojna i zwyczajnie przyjazna. W serialu telewizyjnym, jest bardziej dziecinna, bratliwa, zniszczona i bardziej skłonna do obrażania Will, a ciężko wyciągnąć ją z zazdrości i irytacji z pracy przywódczej i faktu, że jest nowa w Heatherfield. Ona może być zupełnie próżna i sarkastyczna, dbając o modę, piękno, ''sympatię'', a ona wygląda znacznie bardziej niż sama komedia, tak bardzo, że czasami nawet obraża innych, ze względu na ich styl i/lub wygląd. Ona wciąż ma dobre serce, pokazując tę serdeczność kilka razy, jak podczas krótkiego rozłamu Hay Lin pod koniec drugiego sezonu, gdzie była tą, która mówiła Hay Lin, że Yan Lin nie zdradziła jej, ale walczyła tylko z powodu, że Nerissa zrobiła jej pranie mózgu.

''Cornelia, poważna, uziemiona i tak wysoka, szczupła jak wdzięczne drzewo, miała władzę nad ziemią'' Z rozdziału książki Powrót Królowej

Profil

Młoda Cornelia

Cornelia ma 14 lat, i jest najstarsza ze wszystkich dziewczyn W.I.T.C.H. Ma długie, blond włosy. Jej oczy są błękitne i znacznie węższe, a potem mniejsze niż oczy pozostałych dziewczyn. Ma słupkowate kształty i jest bardzo wysoka i elegancka. Zazwyczaj ubiera się w stylowe, modne ubrania.

Cornelia kocha jazdę na łyżwach (w serialu telewizyjnym (Fasady), Lillian mówi Calebowi, że Cornelia zdobyła wiele medali, ''Ale tylko 9 z jej 10 medali to złoto'', pokazując, że jest bardzo dobra w łyżwiarstwie), a także wisząc z jej przyjaciółmi. Ona nienawidzi faktu, że jej rodzice spędzają więcej czasu z Lillian niż z nią. Najwyraźniej wiadomo, że w komiksie Cornelia pozwoliła, aby to od niej odeszło, że była Strażniczką. Pisarze porzucili ten pomysł.

Kostium Strażniczki

Mundurek strażniczy Cornelii jest prawdopodobnie najbardziej wdzięczny i elegancki z mundurków, ponieważ składa się z morskiego koloru, z ramienia, górną czapką z długimi rękawami, które tworzą trójkątny kształt na tylnej stronie dłoni, drastycznie długiej, fioletowej spódnicy, która ma rozdarcie po lewej stronie, turkusowe i zielone rajstopy, i wysokie kolano, wysokie buty na wysokim obcasie.

Zdeterminowana Cornelia

Zdeterminowana Cornelia

W łuku Nowych Mocy, jej kostium nie zmienia się znacznie. Jej górna część obejmuje teraz ramiona i łączy się ze spódnicą. Jej herb jest wyświetlany na piersi. Jej skrzydła są większe.

Moce i umiejętności

Cornelia, jako Strażniczka Ziemi, potrafi kontrolować rośliny, ich wzrost i strukturę, oraz manipulować ziemią i związanymi z nimi materiałami, takimi jak papier, drewno, muł, minerały, kryształy, klejnoty, piasek, błoto, niektóre artykuły spożywcze, takie jak cukier i pszenica, krzem, roztopiona skała itd. Początkowo Cornelia wyrażała wielkie zlekceważenie, a nawet strach przed swoimi mocami. Jednak po zdobyciu większego doświadczenia w walce nauczyła się ich doceniać. W animowanej serii, Cornelia zdarza się być Strażniczką, której moc nie dorasta pozostałym.

Cornelia wygrywa brązowy medal

Cornelia wygrywa brązowy medal

W ciągu Sezonu Drugiego, Strażniczki spotkały się z Kadmą, dawną Strażniczką Ziemi, podczas przygody w wymiarze Zamballa. Kadma uczyła Cornelii zdolności rozmowy z zielenią, zdolności do komunikowania się i odczuwania położenia roślinności. Cornelia nauczyła się także manipulować niektórymi rodzajami metalu, które zawierają kompozycję ze znaczną ilością Ziemi.

Gdy Strażniczki otrzymały pobudzenie mocy, od kiedy Wyrocznia i Rada Kondrakaru zdjęli Sieć, powodując, że cała mistyczna energia, która była jej potrzebna, musiała gdzieś się przenieść, więc wpłynęła z powrotem do Auramir, zwiększając moce Strażniczek. Cornelia otrzymała moc telekinezy, zdolności lewitowania i manipulowania przedmiotami mocą swojego umysłu. Dzięki swoim zdolnościom telekinetycznym, Cornelia może nie tylko rzucać kamieniami na swoich przeciwników, ona może psychicznie rzucać przedmioty, takie jak sztućce, śmieciarki, książki, ludzie, miotły itd. Potrafi też zdobyć ograniczone umiejętności w lataniu, bronić się przed barierą telekinetyczną, i wypalać impulsy o czystej energii telekinetycznej. Kiedy po raz pierwszy dostosowała się do mocy Ziemi, miała także możliwość spełniania swoich własnych życzeń.

Kostium strażniczy Cornelii

Kostium strażniczy Cornelii

Ona także otrzymuje nieznaczną moc oczarowywania zmiennokształtności, aby przekształcić się w jej dojrzałą i brzmiącą postać Strażniczki, ale bez jej mundurka, skrzydeł i mocy. Największą mocą Cornelii jest umiejętność leczenia ran przy użyciu ciepła na ziemi.

Kiedy staje się jednością ze smokiem ziemi w ''Szczycie'', staje się istotą drzewiastą. Mimo, że utrzymuje blond włosy, stają się one długie i wykorzystuje je do oplecenia Cedrica jak winorośli. Poniżej znajduje się lista mocy, zdolności i innych talentów, które posiada Cornelia:

  • Geokineza: Podstawową mocą Cornelii jest zdolność do kontrolowania i manipulowania wszelkimi materiałami geologicznymi, takimi jak rośliny, minerały, kamienie, a także produkty ziemskie jak cukier. Pokazała, że potrafi wyrwać się z trzęsień ziemi, zrobić dziury w ziemi, wyrzeźbić płyty kamienne i skalne ze źródeł geologicznych, takich jak góry, skały i ściany, przesuwać teren wokół niej, pokroić kamień tylko za pomocą palców i kontrolować energię sejsmiczną. Cornelia była też postrzegana z wypalania zielonej energii ze swoich dłoni wiele razy w komiksach i tylko raz w serialu telewizyjnym. Cornelia ma także możliwość manipulowania metalami wszystkich form.
    Cornelia jako Strażniczka Ziemi
  • Chlorokineza: Zdolność kształtowania i manipulowania roślinami, w tym drzew, traw, winorośli, roślin, mchu i części roślin, takich jak liście, nasiona, owoce i kwiaty, a także manipulować ich wzrostem i strukturą. To pozwala Cornelii na wykorzystywanie wielu form życia roślinnego jako własnej broni osobistej. Może wzywać winorośle z głębi ziemi i używać ich do uwikłania wrogów, powodować natychmiastowy rozkwit kwiatów i innych roślin, manipulować gałęziami drzew, używając ich jako broni, kontrolować zarodniki i pyłki, i przywracać rośliny do życia.
  • Włosy przedwczesne: Możliwość manipulowania wzrostem włosów
    Symbol Ziemi-0
    i używania ich jako broni przedwczesnej.
  • Rozmowa z zielenią: Poczucie położenia roślinności. Cornelia jako Strażniczka Ziemi może rozmawiać ze wszystkimi formami życia roślinnego, w tym kwiatami, drzewami, owocami, warzywami, pyłkami itp.
  • Przenoszenie ran: Leczenie ran
  • Latanie: Ograniczone umiejętności latania
  • Zdalne przejrzenie: Wyczuwanie i wizualizowanie ludzi
  • Manipulowanie wibracjami: Wyczuwanie wibracji ziemi
  • Nieograniczone życzenia: Swoje życzenia
  • Geomancja: Zobaczenie żywych wizji lub scen przez ziemię

Oprócz kontrolowania Ziemi, Strażniczka posiada także zdolność:

  • Latania
  • Teletransportowania
  • Oczarowywania
  • Telekinezy

Relacje

Przed przyjaciółkami i bycia częścią W.I.T.C.H., Cornelia była najlepszą przyjaciółką Elyon Brown, a także przyjaciółką Hay Lin i Irmy. Kiedy Will i Taranee przybyły do miasta, była otwarta na osoby należące do grupy, ale dzięki próbom Strażniczek i przyjaźni, udowodniła, że stała się najlepszą przyjaciółką Will i innych, bez odejścia od Elyon, nawet jeśli czasami została oddalona. Cornelia nie flirtuje już z chłopcami, ponieważ jej uczucia romantyczne są mocno postawione na jej chłopaku ze snów, Calebie, który przywraca jej uczucia. Pomimo siły ich miłości, para zaczyna walczyć ze sobą na początku drugiego sezonu. W dalszej serii ich relacje stały się jeszcze silniejsze. Jednak w komiksie Caleb nigdy nie widział jej w jej młodszym wyglądzie. Ona ujawnia mu swój normalny wygląd: o wiele młodszy i niedojrzały. Miało to negatywny wpływ na starszego Caleba, a ona w końcu z nim zerwała, gdy wspomniał, że ''była inną dziewczyną'' (którą zdarza się być Elyon) i że wszystko, co do niej czuł, było tylko uczuciem, a nie miłością.

W kreskówce, siostra Cornelii, Lillian, jest Sercem Ziemi i ma moce, jak Elyon, ale nie ma o nich pojęcia. Aby ochronić ją, dopóki nie będzie mogła wykorzystać swoich mocy, Cornelia oszukuje ją w przekazanie jej mocy swojemu kociakowi Napoleonowi, Mattowi Olsenowi i gryzonia Will Pana Hugglesa. Okazuje się również, że z powodu tej relacji została wybrana na Strażniczkę Ziemi, więc mogłaby poprowadzić swoją siostrę do mądrego wykorzystywania swoich mocy. Od tych wydarzeń, Cornelia potajemnie przyrzekła, że będzie tam dla swojej siostry, zapewniając, że już nic ich nie rozdzieli ponownie. Ale przedtem, Lillian zawsze niepokoiła Cornelię.

Życie miłosne

Cornelia zawsze była zainteresowana bratem Taranee, Peterem Cook'iem, ale jej prawdziwą miłością jest Caleb. Spotyka Caleba w Meridianie. Cornelia mówi mu, że wygląda tak, jak jej wymarzony chłopak. Caleb odpowiada jej, że wygląda tak, jak jego wymarzona dziewczyna, i obydwoje się zakochują.

Podczas ostatecznej bitwy pomiędzy Fobosem a Calebem, Fobos przeobraża Caleba w kwiat. Ze złamanym sercem, Cornelia bierze kwiat do własnego świata. Staje się poważnie przygnębiona i smutna. Z powodu katastroficznych zdarzeń, Cornelia została podparta wystarczającą siłą, aby przywrócić Calebowi jego prawdziwą formę. Ale Caleb okazał się być lojalny i czysty do Wyroczni, musi wykonać kilka misji, oddzielając Cornelię od niego.

Przed ostatnią bitwą z Nerissą, Caleb widzi po raz pierwszy widzi prawdziwą ludzką formę Cornelii. Widząc jej prawdziwą formę i wiek, jest raczej zszokowany faktem, że Wyrocznia pozwoliła tak młodym dziewczynom przechodzić tak trudne misje. Cornelia miała wątpliwości, czy zostać z Calebem, ponieważ pochodzili z dwóch zupełnie różnych światów i pokazała mu swoją ludzką postać, aby sprawdzić, czy jest poważny. Oboje argumentowali przed bitwą, a Caleb stwierdził, że nie uważa, że może być kimś innym, niż żołnierzem, a Cornelia czuje, że usprawiedliwia, i zostaje z nią tylko dlatego, że jest ''damą w niebezpieczeństwie''. Nadal trzymają się przed rozpoczęciem bitwy z Nerissą i obiecują porozmawiać o tym jeszcze, jak tylko poradzą sobie z Nerissą.

Po porażce Nerissy, Cornelia i Caleb dyskutują o ich przyszłości, a Caleb przyznaje się Cornelii po zobaczeniu jej ludzkiej postaci, że nie wie, czy ich związek nadal będzie działać, ponieważ jest o wiele starszy od niej i naprawdę nie zna jej poza jej obowiązkami Strażniczki. Zaskoczona i zszokowana, Cornelia mówi mu, że jest potworem, a po zerwaniu, Caleb postanowił wrócić do Meridianu ze wszystkimi pozostałymi członkami W.I.T.C.H., wcale nie będąc zadowolonym z powodu porzucenia Cornelii. To zajęło Cornelii wiele miesięcy, aby dojść do siebie po rozstaniu z Calebem. Jeszcze go brakuje, zaczęła mieć negatywny pogląd na miłość. Nawet, kiedy Peter zaczął ją pytać o randki, ona często odrzucała lub wycofywała się w ostatniej chwili. Chociaż Peter zawsze lubił Cornelię, czasem okazuje się, że jest samolubny i zniszczony, ale po długim czasie oboje spotkali się w ścisłej, romantycznej relacji, która wciąż sięga głęboko i mocno.

W specjalnym komiksie W.I.T.C.H., Cornelia i Caleb: Miłość nie znaczy być: Wyrocznia odwiedza ich sny, a także, aby pomóc im w dojściu do siebie po rozstaniu, pokazuje dwa możliwe skutki tego, co mogłoby się wydarzyć, gdyby byli razem. Oboje nie mają szczęśliwego zakończenia.

  • Kiedy Caleb przebywał na Ziemi z Cornelią, byłby ostatecznie uznany za skazanego, a policja, w tym ojciec Irmy Lair, próbowała go schwytać. Naturalnie Cornelia tego nie lubi, a wszystkie pięć Strażniczek pomogły ochronić Caleba przed policją. Kiedyś podczas zamieszania, Irma mogła zostać zastrzelona, upadła nieprzytomna, i przemieniła się w jej ludzką samą siebie wśród policji i taty, który oczywiście rozpoznał córkę. Caleb uciekł. Ich sekretny cios, W.I.T.C.H. zastanawiał się, co się z nimi stanie.
  • Gdyby Cornelia pozostała w Meridianie z Calebem i Elyon, sprawiłaby, że Kropla Astralna permanentnie zajęłaby jej miejsce. Mimo to, w końcu poczuła się niesamowicie niedbale i tęskniła za przyjaciółmi, tak bardzo, że Elyon musiała zrobić potężny eliksir, aby wymazać wspomnienia Cornelii o jej życiu na Ziemi... Kiedy inne dziewczyny W.I.T.C.H. przyszły do nich z wizytą, próbowały rozpaczliwie, aby je pamiętać i ich silną przyjaźń. Po tym, Cornelia miała dość brania tego i przyznała się, że nigdy nie wypiła eliksiru, nie chcąc zapomnieć o wszystkich dobrych wspomnieniach z życia na Ziemi. Niestety, Cornelia wyłączyła Caleba, Elyon i świat Meridianu do zjednoczenia z jej rodziną, Will, Irmy, Taranee i Hay Lin. Wielu czytelników skarżyło się, że mogła 'odwiedzać Elyon w wakacje', aby być z Calebem i przenieść się do Meridianu, aby być z nim, gdyby była starsza.

W pierwszym sezonie animowanych serii, Cornelia i Caleb pokazaują swoje romantyczne uczucia wobec siebie, ale nigdy nie zauważają. Po raz pierwszy zobaczyła go, że jest w nim zauroczona. Odkryła jego obiekt westchnień wobec niej w odcinku ´´Powrót Tropiciela``. Caleb dowiaduje się wreszcie o prawdziwych romantycznych Cornelii, kiedy jej kropla astralna widzi Caleba i musi przeszukiwać notatki. Caleb chwyta jedną (który właśnie zdarza się być tym z jego nazwiskiem i obrazkiem) i czyta: ''Caleb, naprawdę słodki chłopak, ale nic nie może wiedzieć o tym''. Ona pocałowała go pod koniec sezonu 1. Na początku sezonu 2 Cornelia się z nim spotyka, Caleb stara się się ją odzyskać, pomimo romantycznych uczuć, odrzuca go. Była na niego naprawdę zła. W odcinku Fasady, Cornelia jest na randce z Peterem na lodowisku, gdy Elyon dała Calebowi wystarczającą pewność, aby odzyskać ją z powrotem! Cornelia zmienia jej wysokość, a Irma zmienia kolor jej odzieży, więc może być z Calebem i Peterem bez zauważenia. Caleb zgadza się spotkać z Cornelią na zewnątrz przed powrotem do jego łyżw A.K.A. ''buty śmierci'', gdy widzi, że Cornelia zmienia jej wygląd i całuje Petera. Po błaganiu, Caleb przebacza jej i stają się szczęśliwą parą. Potem całują się jeszcze raz przez cały sezon.

Różnice w komiksie i serialu telewizyjnym

Podczas gdy Cornelia jest nieco ''tak zakręcona na facetów'' w serialu telewizyjnym, komiks jednak pokazuje, że wydaje się, że nie lubi chłopców; nawet zanim Caleb wkroczył do jej życia, zignorowała innych chłopców flirtujących z nią lub uprzejmych (tak jak, nie pójście na imprezę Petera, kiedy została zaproszona); jednak okazała się bardzo ''miękka'', kiedy ona i Caleb rozpoczęli związek. To dlatego, że wiedziała, że jest ktoś dla niej wyjątkowy z powodu swoich marzeń o Calebie. Jednak w kolejnych komiksach jej związek z Peterem zaczął rosnąć.

Ona i Caleb zerwali ze sobą kilka razy w drugim sezonie, kiedy Caleb wybrał Meridian nad Cornelią. Cornelia jest rozczarowana i zraniona przez decyzję Caleba. Z powrotem na Ziemi miała kilka randek z Peterem, po tym, jak miała nową moc, aby stać się wyższa. Kiedy jej randka została przerwana przez Caleba i dziewczyny, które są na lodowisku z Lillian, wykorzystała swoją nową moc wraz z nową mocą Irmy zmieniania kolorów odzieży, aby mogła zmienić swój strój na różowy, kiedy była z drugim chłopcem. Kiedy Caleb dowiedział się, że miała podwójną randkę z Peterem, był rozczarowany. Cornelia zdała sobie sprawę, że kocha Caleba bardziej niż Petera i zrywa z Peterem, aby zacząć z Calebem.

Drobnostki

  • Jest w tej samej klasie, co Will.
  • Jej ulubionym przedmiotem w szkole jest Historia.
  • Jej ulubionym kolorem jest Zielony (choć w serialu telewizyjnym w odcinku 18 'Pozory mylą' to zostało ujawnione przez Elyon, że Złoty jest także jej ulubionym kolorem.
  • Jej hobby to łyżwiarstwo.
  • Cornelia i Kadma mają tę samą emocjonalną słabość, oboje cierpią z powodu Dumy.
  • Lubi odnosić sukcesy w konkursie, dobrą ocenę na egzaminie i perfekcyjny zespół.
  • Ona nienawidzi spraw sercowych, zazdrosnych uczniów łyżwiarstwa, i zranienia przed konkurencją.
  • Ona absolutnie nienawidzi swojej młodszej siostry, Lillian, gdy jest w nastroju szpiegowskim, żartów Irmy i jej głupich wyroków, które wychodzą z jej ust.
  • Lubi muzykę o inteligentnych tekstach. Karmilla i Cobalt Blue są OK, ale nie jej pierwsze wybory. Słucha także muzyki klasycznej.
  • Cornelia to kobiece imię. Jest to kobieca forma imienia Cornelius
  • Jest najstarszą dziewczyną wśród przyjaciół.

Galeria

Cornelia Hale/Galeria

Odniesienia

  1. ↑ W.I.T.C.H. - sezon 1. odcinek 22. - Wyzwanie