Aerokineza (ang. Aerokinesis) jest umiejętnością rozkazywania, i kontrolowania wiatru i ruchów powietrza. Ta umiejętność jest dysponowana zarówno przez czarownice i czarodziejów, jak i syreny i trytonów. Ta umiejętność i zdolność magiczna jest ewoluowanym darem daru Hydrokinezy, czyli umiejętności poruszania się wody, a także formowania jej do określonego kształtu. Syrena z tą mocą może stworzyć bryzę, silne podmuchy powietrza, które mogą strącać ludzi z nóg lub prądy wystarczająco silne, aby podnieść ciężkie obiekty. Jest również używana do lewitacji przedmiotów, a nawet ludzi. Aerokineza daje również możliwość tworzenia dużych burz, deszczu oraz deszczu na pewną osobę. Skutki tej mocy różnią się proporcjonalnie do siły aerokinetyka, i zakresu jego władzy. Jest to również jedna z pięciu (sześciu) umiejętności, składających się na Rozkazywanie Żywiołom, ale można także ją osiągnąć poprzez dar kontrolowania pogody, który jest bardzo istotnym narzędziem przetrwania.

Dzięki tej umiejętności można mieć władzę nad żywiołami powietrza i wiatru, a skuteczną metodą ataku jest wystrzeliwanie jako ciosy fali energii aerokinetycznej, która może być śmiertelna nawet dla najpotężniejszych istnień magicznych. To właśnie od tej mocy, najstarsza ze wszystkich czterech dawnych Czarodziejek, Prue Halliwell, przedwcześnie i tragicznie umarła, po wyrzuceniu przez ścianę, a także sporej utraty krwi i obrażeń odniesionych podczas walki. Zanim Leo, jej Biały Promień, zdołał ją uzdrowić, jej dusza odeszła do życia pośmiertnego w zaświatach.

Lyla: "Mówiłam już, odbiorę mu jego moce."
Sirena: "Nie zrób mu krzywdy!"
Lyla: "Spoko, znam się na tym."
Nixie: ''Brawo, przeszedł go dreszcz.''
Lyla: ''Ustalam odległość! Teraz wzmocnię promień.''
— Layla mówiąc o swoich kompetencjach, wraz z możliwościami, a także umiejętnościach daru aerokinezy.

Doświadczeni aerokinetycy potrafią wzmacniać swoje zdolności magiczne, i być zdolni do odebrania mocy komuś, kto je niedawno otrzymał, ale nie urodził się z nimi. Tworząc silne wiatry i podmuchy powietrza, koncentrując swój umysł na jednej konkretnej myśli i pragnieniu, można wyssać i pozbawić drugiego człowieka jego zdolności magicznych wraz ze wszystkimi swoimi możliwościami. Jednakże, tego mogą dokonać tylko doświadczeni dysponanci tej umiejętności, z wielkim doświadczeniem, umiejętnościami, i zrozumieniem w magii i czarach. Na przykład doświadczone i przeszkolone prawdziwe syreny, albo prawdziwi trytoni mogą odebrać, to co dali; zdolności magiczne innych ''pół-syren'', albo innych ''pół-trytonów'', ale muszą się śpieszyć, ponieważ im więcej czasu mają ludzie z lądu na opanowanie swoich mocy, a ich przemiana zacznie rozwijać w sobie mechanizmy obronne, tym są mniejsze szanse na to, iż uda się pozbawić ich ogona, a także ich mocy. Ponadto zwykłe syreny z całego świata nie mogą pozbawić ogona i mocy innych prawdziwych syren, które urodziły się w morzu. Nerissa, potężna syrena, znana jako najsilniejsza i najpotężniejsza ze wszystkich syren, której opowieści o jej zdolnościach były legendarne, była jedyną, która mogła rzucić zaklęcie, dość silne, aby pozbawić swojego syna Zac'a, prawdziwego trytona z północy ogona, choć użyła na nim zupełnie innego zaklęcia. Jednakże, zaklęcie straciło moc, kiedy Zac wpadł do Źródła. To sugeruje, że odebrane nam syrenie, albo trytonie zdolności można odzyskać, wpadając do Źródła podczas pełni księżyca, w ten sam sposób, jak człowiek mógłby otrzymać ogon i moce po raz pierwszy. Lyla, prawdziwa południowa syrena, próbowała wykorzystać tę umiejętność, aby pozbawić Zac'a ogona i wszystkich mocy, choć nie miała pojęcia o tym, iż Zac jest prawdziwym trytonem, a trytoni nie mają ławic, dorastają na ziemi, w rodzinie zastępczej, dlatego jej plan spalił na panewce.